شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برد ارزشمند پرسپولیس مقابل السد در لیگ قهرمانان آسیا

 

پرسپولیس تهران با پیروزی برابر السد قطر به عنوان تیم نخست گروه سوم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

هفته ششم و پایانی مرحله گروهی این رقابت‌ها عصر دوشنبه، بیست و هفتم فروردین (۱ آوریل) با برگزاری دیدارهای گروه‌های سوم و چهارم منطقه غرب قاره کهن آغاز شد، که طی آن در گروه سوم، پرسپولیس تهران در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران میزبان السد قطر بود، که با یک گل مقابل این تیم به پیروزی رسید تا سرخپوشان پایتخت با این نتیجه ضمن کسب سه امتیاز شیرین و دلچسب، ۱۳ امتیازی شده و با قرار گرفتن در صدرجدول رده بندی این گروه به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

تک گل پیروزی بخش پرسپولیس در این دیدار را مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایرانی تیم السد در دقیقه ۲ باضربه سر و به اشتباه وارد دروازه خودی کرد و باعث شکست تیمش در ورزشگاه آزادی شد.

این دیدار با بازی هجومی پرسپولیس آغاز شد و این تیم خیلی زود به گل برتری رسید. در دقیقه دوم نیمه نخست سانتر تند و تیز محمد انصاری که از جناح چپ روی دروازه السد ارسال شد، با اشتباه مهلک مرتضی پورعلی همراه شد و این بازیکن با ضربه سری زیبا دروازه تیمش را گشود.

درادامه، تیم السد که با این نتیجه صدرنشینی را از دست می داد برای جبران گل خورده با بازی‌سازی ژاوی، کاپیتان باتجربه خود روی دروازه پرسپولیس حمله ور شد که این حملات با بی دقتی بونجاح، مهاجم الجزایری السد راهی به دروازه پرسپولیس پیدا نکرد و در نهایت نیمه نخست با برتری سرخپوشان خاتمه یافت.

نیمه دوم با حملات پرسپولیس آغاز شد و این تیم روی سانترهای صادق محرمی از جناح راست دو بار تا آستانه باز کردن دروازه السد پیش رفت که این فرصت‌ها با ضربات بی دقت علی علیپور و سیامک نعمتی ثمری برای سرخپوشان دربرنداشت.

درادامه،‌ السد توپ و میدان را دردست گرفت و حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دید، که دو بار توپ مهاجم این تیم به دیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد و باعث شد السد دراین بازی به گل نرسد.

سرانجام این بازی حساس و سرنوشت ساز با پیروزی ۱ به صفر پرسپولیس خاتمه یافت و شاگردان برانکو موفق شدند با کسب این سه امتیاز، انتقام شکست دور رفت را نیز از ژاوی و یارانش بگیرند و به عنوان تیم نخست گروه سوم به دور بعد صعود کنند.

السد قطر نیز با قبول این شکست تلخ، ۱۲ امتیازی باقی ماند و در رده دوم جدول رده بندی گروه قرار گرفت و به همراه پرسپولیس به مرحله حذفی راه یافت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More