شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ رسما افتتاح شد

 

مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ «پیونگ چانگ» کره جنوبی عصر امروز جمعه هجدهم اسفندماه، برگزار شد.

درمراسم افتتاحیه، مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن خوشامدگویی به ورزشکاران حاضر دربازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ابراز امیدواری کرد که «رقابت‌های این دوره بهترین دوره بازی‌های پارالمپیک زمستانی باشد و ورزشکاران درپایان با خاطراتی خوش اینجا را ترک کنند».

وی تاکید کرد:«امیدوارم پیونگ چانگ، مکانی باشد برای ارسال پیام صلح و دوستی مردم کره جنوبی به سایر نقاط دنیا».

«آندرو پارسونس»، رئیس برزیلی کمیته بین المللی پارالمپیک نیز در مراسم افتتاحیه در سخنانی گفت:« اطمینان  دارم بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پوینگ چانگ یکی از بیادماندنی ترین دوره این بازی‌ها خواهد بود و هدف از برگزاری این رقابت‌ها، گسترش صلح و دوستی در بین ملت‌های دنیا است و ما به این کار افتخار می کنیم».

پیام «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز درمراسم افتتاحیه قرائت شد.

پاپ فرانسیس دراین پیام ابراز امیدواری کرد که این رویداد بتواند روزهای صلح و لذت را برای همه به ارمغان بیاورد.

در بخش دیگری از پیام رهبر «کاتولیک‌های» جهان آمده است:«بازی‌های پارالمپیک زمستانی، نشانه ای است از اینکه ورزش می تواند به دوستی بین ملت‌ها کمک کند و همینطور از پارالمپین‌ها به عنوان الگوهایی برای شجاعت، سرسختی و مقاومت یاد کرد که هیچ چیز نمی تواند آن‌ها را عقب نگه دارد».

دراین  دوره از بازی‌ها که به مدت ده روز ادامه خواهد داشت، ۵۷۰ ورزشکار از۴۹ کشور شرکت دارند که از نظر تعداد ورزشکار، بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ، بزرگترین دوره خواهد بود. در مراسم افتتاحیه کاروان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی که روابط سیاسی تیره ای باهم دارند مانند بازی‌های المپیک زمستانی که چندی قبل در همین شهر برگزار شد زیر یک پرچم رژه رفتند.

۳۰ ورزشکار روس اجازه پیدا کردند که به صورت انفرادی دربازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ حضور داشته باشند چرا که کمیته المپیک روسیه به دلیل دوپینگ محروم است.

کاروان ایران نیز که با پنج ورزشکار دراین دوره از بازی‌ها شرکت کرده در مراسم افتتاحیه حضور داشت و «الهه قلی فلاح»، اسکی باز بانوی نابینای مطلق، پرچمدار ایران را برعهده داشت.

ایران دربازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ با پنج ورزشکار به نام‌های «الهه قلی فلاح، ابوالفضل خطیبی در رشته اسکی صحرانوردی و صدیقه روزبه، حسین سولقانی و پوریا خلیل تاش در رشته اسنوبورد» شرکت کرده است.

بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ کره جنوبی از امروز جمعه، هجدهم اسفند (۹ مارس) آغاز و تا ۲۷ اسفند (۱۸ مارس) ادامه خواهد شد.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More