شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

بازگشت امید به اردوی آسیایی ها

 

دردومین روز از دور دوم مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان، ‌تیم‌های فوتبال استرالیا و برزیل در شهر مونپلیه فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳-۲ به سود استرالیا به پایان رسید.

استرالیا، بازی اول گروهی خود را به ایتالیا واگذار کرده بود و برزیل توانسته بود، جامائیکا را شکست دهد. حالا و با این پیروزی غیر منتظره، امید به صعود به مرحله حذفی به اردوی ماتیلداها بازگشته و تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه C، در پایان آخرین دیدار مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

 داور سوئیسی این دیدار دو بار ناچار شد از تکنولوژی VAR استفاده کند. بار اول در دقیقه ۲۶ بازی، وقتی سانتوس، بازیکن برزیل، با خطای الیس کلوند نایت در محوطه جریمه متوقف شد. در حالی که داور به سود برزیل پنالتی اعلام کرده بود، بازیکنان استرالیا اعتقاد به خطای هند سانتوس، پیش از اعلام خطای پنالتی داشتند. داور اما پس از مراجعه به VAR پنالتی را تایید کرد.

مارتا، ستاره برزیلی‌ها پشت توپ ایستاد و با اعتماد به نفس توپ را خلاف جهت حرکت باربارا، گلر استرالیا به گوشه دروازه فرستاد. او با این گل به اولین بازیکنی تبدیل شد که در ۵ دوره جام جهانی فوتبال زنان، گلزنی می‌کند.

برزیلی‌ها پس از این گل، بازی را بهتر از حریف و با اعتماد به نفس بیشتری ادامه دادند. در دقیقه ۳۸، کریستیان مهاجم این تیم، روی پاس زیبای دبینا گل دوم را به ثمر رساند. در حالی که برزیل امیدوار بود، بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد، کیتلین فورد، در وقتهای تلف شده نیمه اول، روی پاس لوگارزو، گل اول را برای استرالیا به ثمر رساند، تا تیمش با امیدواری به رختکن برود.

استرالیا نیمه دوم را بهتر از رقیب خود آغاز کرد. تلاش‌های کلوند و لوگارزو در سمت چپ زمین برای پیدا کردن راهی به دروازه برزیل، سرانجام در دقیقه ۵۸ به ثمر رسید. شوت لوگارزو از روی خط محوطه جریمه، درون دوازه برزیل جای گرفت تا بازی به تساوی کشیده شود. در دقیقه ۶۶، داور  برای دومین بار اعلام VAR کرد. استف کاتلی، مدافع جلو کشیده استرالیا، قصد داشت توپ را برای سامانتا کر، که در موقعیت آفساید قرار داشت، ارسال کند. مونیکا، مدافع برزیل اما بالاتر از همه با سر به توپ ضربه زد و آن را به گوشه دروازه تیم خودی فرستاد. داور ابتدا اعلام آفساید کرد، ولی پس از مراجعه به VAR، سوت خود را به نشانه صحیح بودن گل به صدا درآورد.

تلاش برزیلیها در ادامه بازی نتیجه نداد تا با پیروزی استرالیا، دیدارهای این گروه تا هفته آخر با جذابیت و حساسیت، همراه باشد. در دیگر دیدار هفته دوم این گروه، فردا دو تیم ایتالیا و جامائیکا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

چین ۱ - آفریقای جنوبی صفر

پس از استرالیا، چین، دومین تیم سهمیه آسیایی جام جهانی فوتبال زنان بود که توانست در این دوره از بازیها به پیروزی دست پیدا کنند. آنها با برتری ۱-۰ برابر آفریقای جنوبی، در مسیر صعود به مرحله حذفی امیدوار شوند.

حالا چینی‌ها در جدول گروه B با سه امتیاز در کنار اسپانیا قرار دارند و حذف آفریقای جنوبی از این جام بسیار متحمل به نظر میرسد. آنها باید در دیدار آخر خود به مصاف آلمان بروند که در حال حاضر با ۶ امتیاز صدرنشین این گروه است و دو قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد.

آفریقای جنوبی که بازی اول خود در این گروه را با نتیجه ۳-۱ به اسپانیا واگذار کرده بود، در شرایط خوبی وارد این مسابقه نشد. چینی‌ها نیز که در بازی اول خود برابر آلمان با نتیجه ۱-۰ شکست خورده بودند، در این مسابقه، با سه تغییر وارد زمین شدند و البته اعتماد به نفس بیشتری نسبت به رقیب داشتند. چرا که در ۴ بازی انجام شده میان این دو تیم، چین پیروز میدان بوده است.

نیمه اول این دیدار با برتری چین در مالکیت توپ، ایجاد موقعیت و نتیجه به پایان رسید. اغلب بازی در نیمه زمین آفریقای جنوبی انجام شد و در نهایت در دقیقه ۴۰ بازی با ضربه پای چپ لی یینگ، چینی‌ها به تگ گل خود در این دیدار دست پیدا کردند. این گل، پنجاهمین گل این تورنمنت بود.

در نیمه دوم چندان خبری از نمایش نسبتا خوب چین در نیمه اول نبود. آفریقای جنوبی نیز تلاش زیادی کرد تا جریان بازی را به سود خود تغییر دهد. در نهایت اما این بازی که موقعیت‌های چندانی نیز نداشت (تنها ۴ ضربه در چارچوب دروازه‌ها، که سهم آفریقای جنوبی یک ضربه بود)، با همان گل نیمه اول به سود چین به پایان رسید.

 

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More