شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
پاسخ فیفا به نامه ایران اینترنشنال:

ایران زمانبندی و ضمانت دقیق برای حضور زنان در ورزشگاه ارائه کند

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در پاسخ به ایران اینترنشنال، تایید کرد مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، به نامه رییس فیفا درباره حصول اطمینان از ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پاسخ مثبت داده است.

فیفا در ایمیلی به ایران اینترنشنال نوشت تاج تاکید کرده که درخواست ورود زنان به ورزشگاه‌ها از سوی مجمع فدراسیون فوتبال ایران مورد موافقت قرار گرفته و این مساله به وزیر ورزش و جوانان ایران ارجاع داده شده تا تمام مجوزهای لازم برای اطمینان از حضور زنان در ورزشگاه های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی فراهم شود.

در این نامه آمده فیفا از این اقدام و تعهد فدراسیون ایران در خصوص این مساله بسیار مهم قدردانی می‌کند و به دقت پیگیر این موضوع در تمام سطوح و مسئولان مربوطه است.

فیفا همچنین گفت: «از ایران خواهیم خواست تا زمانبندی و ضمانت‌های دقیق و روشنی را ارائه کند تا اطمینان حاصل کنیم تمام زنان ایرانی و غیر ایرانی برای تماشای مسابقات مقدماتی جام جهانی که از سپتامبر آغاز می شود، می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور یابند.»

بر اساس این نامه، فیفا «اطمینان دارد که با حمایت و مدیریت فدراسیون فوتبال ایران پیشرفت‌های هر چه بیشتر در این زمینه صورت خواهد گرفت».

زنان در ایران از حضور در استادیوم‌های فوتبال (و برخی ورزش‌های دیگر) محرومند. با اینکه قانون مشخصی برای این مساله وجود ندارد، مقام‌های جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی رخ دهد.

زمستان سال ۱۳۹۶ اینفانتینو پس از سفر به ایران گفته بود حسن روحانی، رییس جمهوری این کشور، برای حضور زنان در استادیوم‌ها «قول داد، اما گفت در کشورهای ما این امور کمی زمان می‌برد».

فیفا در ۲۸ خردادماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به مسئولان فوتبال ایران به آن‌ها فرصت داد تا ۲۴ تیرماه اقدام عملی برای حضور تماشاگران زن در ورزشگاه در طول مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال قطر که از شهریور ماه آغاز می‌شود، اتخاذ کنند.

مهیا کردن امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها، از جمله وعده‌های روحانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری بود. با این حال تابستان سال ۱۳۹۴ شهیندخت مولاوردی، معاون وقت امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری، گفته بود دولت «به احترام مراجع» از پیگیری مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها صرف‌نظر کرده است.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More