شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

امریکا و سوئد در جمع ۱۶ تیم نهایی

 

تایلندیها که اولین بازی خود را با نتیجه ۱۳-۰ به آمریکا واگذار کرده بودند، روز گذشته در دومین دیدار مرحله گروهی، با نتیجه ۵-۱ مقابل سوئد شکست خوردند. با این نتیجه حالا تایلند با ۱۸ گل خورده و تنها یک گل زده، در رتبه آخر گروه و سوئد با ۶ امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به آمریکا در جایگاه دوم قرار دارند. صعود آمریکا و سوئد به جمع شانزده تیم نهایی قطعی شده و آنها در آخرین دیدار گروهی برای تعیین صدرنشین به دیدار یکدیگر خواهند رفت.

بازی در استادیوم شهر نیس فرانسه با سوت سلیما موکانسانگا، داور اهل آفریقا آغاز شد. سوئدیها خیلی زود و در دقیقه ۶، روی یک ضربه ایستگاهی به اولین گل خود دست پیدا کردند. الین روبنسون پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد و توپ را به زیبایی به محوطه هجده قدم ارسال کرد، تا لیندا سمبرانت، مدافع پیشتاخته این تیم دروازه تایلند را باز کند.

این گل، سریعترین گل این دوره از جام جهانی تا اینجای مسابقات است.

گل دوم سوئد در دقیقه ۱۹ توسط اصلانی و در شلوغی محوطه هجده قدم به ثمر رسید. سوئدیها که در بیشتر دقایق بازی تیم برتر میدان بودند، در دقیقه ۴۲ روی حرکت خوب رولفو، به سومین گل خود رسیدند. بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

دفاع بهتر تایلندی‌ها در نیمه دوم، مانع از گلزنی سوئد تا اواخر این نیمه شد. در دقیقه ۸۱، پاس خوب اریکسون، در محوطه جریمه به هارتیگ، وینگر این تیم رسید تا او با یک ضربه تمام کننده، چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند.

بازی در وقتهای اضافه نیمه دوم، دو گل دیگر به دنبال داشت. تایلندیها که در طول بازی از حمایت خوب هوادارانشان برخوردار بودند، سرانجام در دقیقه ۹۱، به اولین گل خود در این تورنمنت دست پیدا کردند. سونگ پس از یک فرار زیبا با یک شوت دیدنی دروازه لیندال، دروازه بان سوئد را باز کرد، تا نیمکت نشینهای تیمش برای چند ثانیه غرق در شادی شوند.

در کمتر از دو دقیقه بعد، داور به دلیل خطای هند چینونگ، یکی از مدافعان تایلند در محوطه جریمه، اعلام پنالتی کرد، تا روبنسون آن را به آخرین و پنجمین گل سوئد در این بازی تبدیل کند.

آمریکا ۳ - شیلی صفر

آمریکا قهرمان دور قبل این رقابتها شب گذشته در شهر پاریس به مصاف شیلی رفت. این بازی با نتیجه ۳-۰ به نفع آمریکا به پایان رسید تا این تیم قدرتمند، جایگاه خود را در صدر جدول گروه F مسابقات تثبیت کند.

در این دیدار که با قضاوت ریم حسین، داور آلمانی برگزار شد، جیلیان ایلیس، سرمربی تیم آمریکا به هفت بازیکن اصلی خود استراحت داد. شیلی نیز که اولین دیدار خود در مرحله گروهی را با نتیجه ۲-۰ به سوئد واگذار کرده بود، در این بازی، خیلی زود در دقیقه ۱۱، اولین گل را روی ضربه پای چپ کارلی لوید دریافت کرد.

بازیکنان شیلی در دقیقه ۲۱ موفق به باز کردن دروازه امریکا شدند، اما داور به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد. ۴ دقیقه بعد، آنها دومین گل را دریافت کردند. جولی ارتز، هافبک امریکا، روی یک کرنر ارسالی از سوی دیویدسون، به هوا پرید و بالاتر از سایر بازیکنان توپ را با یک ضربه سر وارد دروازه کریستیان اندلر، دروازه بان شیلی کرد.

لوید سومین گل آمریکا و دومین گل خود را در دقیقه ۳۵ بازی، باز هم روی کرنر ارسالی دیویدسون به ثمر رساند. بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم، درخشش اندلر، مانع از گلزنی آمریکایی ها شد. او در دقیقه ۸۱، ضربه پنالتی لوید را نیز مهار کرد تا امریکاییها با همان سه گل زده در نیمه اول، بازی را به پایان برسانند.

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More