شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
الهلال عربستان ۱ - استقلال ۰

استقلال هنوز در گروه مرگ امیدوار است

پس از پیروزی استقلال در بازی رفت مقابل الهلال این تیم با مربی کروات خود زوران مامیچ بخوبی استقلال را آنالیز کرده بود و با تغییر سیستم توانست به رغم ده نفره شدن این تیم در دقیقه ۵۳ پیروز میدان شود.

آرایش الهلال:

الهلال با تغییر سیستم به ۱-۲-۴-۳ و استفاده از سباستین جووینکو و نواف العابد در پشت تک مهاجم خود گومیس سعی داشت از فضاهای بین مدافعین کناری و مرکزی استقلال به دروازه این تیم نزدیک شود.

جووینکو با تکنیک منحصر بفرد خود به همراه سرعت و دوندگی بی‌امان نواف ‌عابد در نیمه اول روز سختی را برای مدافعین استقلال رقم زدند.

جووینکو به راحتی در فضای بوجود آمده در بین خط دفاعی استقلال صاحب توپ می‌شد و بنظر می‌رسید کادر فنی استقلال شناخت خوبی از حرکات این بازیکن ندارد.

آرایش استقلال:

سیستم استقلال به مانند همیشه ۱-۳-۲-۴ بود اما بکارگیری امید نورافکن در سمت چپ به عنوان هافبک تهاجمی تا حدودی غافلگیرکننده بود. با مصدومیت فرشید اسماعیلی شاید کمتر کارشناسی باور داشت که نورافکن در این پست به بازی گرفته شود اما خاصیت دفاعی به همراه قدرت جنگندگی نورافکن موجب شد تا شفر نشان دهد در این دیدار بیشتر به دنبال بازی بسته و فیزیکی است. نیمه اول استقلال با سیستم دفاعی فشرده و استفاده از ضد حملات بیشتر به دنبال بسته نگه داشتن دروازه اش بود و سعی داشت در ضربات ایستگاهی دروازه الهلال را به خطر بیاندازد که در این مورد چندان موفق نبود.

سباستین جووینکو - نواف عابد

پس از شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵۱ جووینکو به راحتی در فضای پشت محوطه جریمه( منطقه ۱۴) استقلال صاحب توپ شد و با استادی تمام دروازه استقلال را باز کرد. جووینکو در نیمه اول نشان داده بود بهترین و خطرناک ترین بازیکن الهلال است اما کادر فنی استقلال راه‌کار مناسبی برای مهار او نداشت.

تنها یک دقیقه پس از گلزنی الهلال نواف عابد از بازی اخراج شد و الهلال مجبور شد تا پایان نود دقیقه ده نفره بازی کند.

راه‌کار نه چندان مناسب استقلال :

شفر سرمربی استقلال سریعا دست بکار شد. مهدی قائدی جانشین داریوش شجاعیان شد تعویضی که به هیچ عنوان مناسب نبود. قائدی به دلیل فیزیک نه چندان مناسب نمی‌توانست مقابل مدافعین سرعتی و درگیر شونده الهلال چاره‌گشا باشد.

الهلال اگرچه ده نفره شده بود اما در تمامی دقایقی که یک بازیکن کمتر داشت سعی می‌کرد بازی را در یک سوم میانی کنترل کند و به همین دلیل خط دفاعی این تیم همواره در یک سوم میانی مستقر می‌شد در چنین آرایشی فضای بسیار زیادی در پشت خط دفاعی این تیم بوجود می‌آمد که می‌توانست مورد استفاده استقلال قرار بگیرد.

در شرایطی که استقلال می‌توانست به راحتی ار این فضا استفاده کند اما نبود شناخت کافی در شکستن خط آفساید حریف موجب شده بود تا بازیکنان استقلال در بیشتر دقایق بازی در آفساید قرار بگیرند.

در شکست خط آفساید نوع حرکت مهاجمین و همینطور استفاده از حرکات هافبک ها که از پشت بازیکن صاحب توپ به این فضاها حمله می‌کنند بسیار حیاتی است.  

در دقیقه ۸۶ ایسما با حرکتی عالی بخوبی توانست خط آفساید را بشکند اما در مصاف تک به تک مقابل عبدالله المعیوف دروازه‌بان الهلال ناکام بود.

همین حرکت ایسما می‌توانست راهکار شکست خط آفساید الهلال باشد اما بازیکنان استقلال کاملا با این تاکتیک بیگانه بودند.

تاکتیک دیگری که می‌توانست استقلال را به گل برساند حرکت بازیکنانی از خط میانی بود که کمتر این حرکات را دیدیم. در حالیکه مهاجمین می‌توانستند با حرکت به سمت دروازه خودی مدافعین الهلال را سردرگم کنند هافبکهای استقلال با حرکت از مرکز زمین به راحتی در فضای پشت دفاع الهلال می‌توانستند صاحب توپ شوند که این حرکات به هیچ عنوان دیده نمی شد.

امیدهای کم رنگ استقلال :

استقلال پس از ده نفره شدن الهلال هیچ تاکتیک مشخصی نداشت و کاملا قابل پیش بینی بازی می کرد و به همین دلیل مدافعین الهلال به راحتی جریان بازی را کنترل کردند. با این شکست و با توجه به شرایط جدول و امتیازات تیمهای الهلال و الدحیل اگرچه امیدهای استقلال برای صعود در گروه مرگ کمرنگ تر شد اما پیروزی در دو دیدار آینده می‌تواند جواز حضور این تیم در مرحله حذفی باشد.  



 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More