شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختلافات در وزنه‌برداری ایران موضوع جدیدی نیست

 

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با استعفای سرمربی خود در شرایط نامشخصی قرار دارد.

خبر استعفای سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری چندی قبل در خبرگزاری‌های ایران منتشر شد و انتشار این خبر مهم بازتاب زیادی در محافل ورزشی داشت. سرمربی تیم ملی به علت اینکه کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به تنهایی و خارج از اردوی تیم ملی تمرین می‌کند بارها به علی مرادی رئیس فدراسیون اعتراض کرد، اما اعتراضات به حق او از جانب رئیس فدراسیون مهم تلقی نشد و موضوع تا آنجا پیشرفت که سرمربی تیم ملی مجبور شد به خاطر حفظ جایگاه مربی از سمتش استعفا دهد و این اتفاق درحالی صورت می‌گیرد که تیم ملی وزنه‌برداری ایران زمان زیادی را برای آماده‌سازی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ندارد. برای روشن شدن زوایای مختلف این موضوع بخش ورزشی وبسایت ایران اینترنشنال گفت‌وگویی اختصاصی با محمود محمدی کارشناس وزنه‌برداری ساکن هیوستون آمریکا انجام داده است.

محمدی درباره وجود اختلافات در فدراسیون وزنه‌برداری ایران گفت: موضوع اختلافات در این فدراسیون به امروز یا دیروز برنمی گردد و همواره خانواده وزنه‌برداری در ایران با یکدیگر مشکل داشته‌اند. به طور مثال، پیش از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بین کوروش باقری سرمربی تیم ملی و بهداد سلیمی درگیری لفظی شدیدی صورت گرفت که این مسائل به رسانه‌ها نیز کشیده شد که در آن زمان به موضوع اول ورزش کشور تبدیل شد.

وی افزود: چون کسب مدال در این رشته بسیار مهم است و از زمانی که وزنه‌برداران ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک موفق به کسب مدال شدند قهرمان‌سالاری یا ورزشکارسالاری در وزنه‌برداری ایران استارت خورد و این اختلافات به علت مدعی بودن وزنه‌برداران تاکنون ادامه دارد و این موضوع جدیدی دراین رشته ورزشی در ایران نیست.

کارشناس وزنه‌برداری ساکن هیوستون آمریکا در ادامه درباره موضوع وجود اختلاف میان انوشیروانی و رستمی تصریح کرد: وجود اختلاف بین سرمربی تیم ملی و کیانوش رستمی موضوع جدیدی نیست. پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ریو نیز این دو با هم مساله داشتند و رستمی اعلام کرد که تنها درصورتی در المپیک ریو حاضر خواهد شد که بتواند به تنهایی تمرین کند و به نوعی اعلام کرد که سرمربی تیم ملی را به رسمیت نمی‌شناسد که این طرز فکر در دنیای حرفه‌ای ورزش جایگاهی ندارد.

محمدی اظهارداشت: سجاد انوشیروانی هم نایب قهرمانی بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد و هم مدال‌های زیادی را برای ایران به ارمغان آورده است. به نظر من تنها کسی که می‌تواند موضوع اختلاف بین سرمربی و وزنه‌بردار را حل کند شخص آقای علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است، چون او به عنوان مسئول اول فدراسیون باید این موضوع را مدیریت کند و از بیشتر شدن این اختلاف جلوگیری کند که اگر این کار را انجام ندهد هم تیم ملی ضربه خواهد خورد و هم اینکه کیانوش رستمی و دیگر وزنه‌برداران مدعی، در آینده با رفتار خود برای سرمربی تعیین تکلیف می‌کنند که این مساله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید جایگاه سرمربی و ورزشکار مشخص شود.

وی همچنین درباره ابراز نگرانی کردن بهداد سلیمی از اختلاف میان سرمربی تیم ملی و کیانوش رستمی در آستانه رقابت‌های جهانی گفت: خود بهداد سلیمی در این مساله سابقه دارد. بهداد سلیمی در زمان سرمربیگری کوروش باقری در تیم ملی اختلافات زیادی با وی داشت و حتی مساله تا آنجا پیش رفت که این دو با یکدیگر درگیری فیزیکی نیز پیدا کردند که این موضوع در آن زمان به بحث اول ورزش کشور تبدیل شد و به نوعی جایگاه سرمربی در آن مقطع رعایت نشد و اگر همان موقع از جانب رئیس فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش برخورد محکمی با سلیمی صورت می گرفت دیگر هیچ وزنه‌برداری به خود اجازه نمی‌داد مساله جدیدی برای این رشته ایجاد کند.

محمدی در پایان اظهارداشت: بازهم تاکید می کنم تنها کسی که می‌تواند این موضوع مهم را مدیریت کند فقط شخص علی مرادی است. او باید به این مساله جدی ورود کند، زیرا تیم ملی وزنه‌برداری باید خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی کند. رئیس فدراسیون می‌تواند با مدیریت صحیح تیم ملی را از حاشیه دور کند تا این تیم در مسابقات جهانی نتیجه بگیرد پس از آن با ایجاد بستری مناسب از شکل گیری چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More