شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در آستانه دهم اکتبر، روز جهانی سلامت روان

آکادمی علوم آمریکا: تاثیر مخرب گرمایش زمین بر سلامت روان

 

تازه‌ترین تحقیق منتشرشده ازسوی آکادمی علوم آمریکا می‌گوید که هرچه دمای هوا به‌واسطه گرمایش زمین افزایش پیدا می‌کند، وضعیت سلامت روان مردمان بدتر می‌شود.

بررسی داده‌های سلامت روان دومیلیون آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ میلادی نشان داده است که درپی یک‌درجه افزایش دمای میانگین در گذر پنج سال، دو درصد بر مشکلات سلامت روان آن‌ها افزوده شده‌ است.

همچنین رویدادهای شدید آب‌وهوایی همانند توفان کاترینا، چهار درصد بر مشکلات سلامت روان شهروندان افزوده‌ است.

این مشکلات از استرس، اضطراب و افسردگی شروع می‌شود و به مشکلات احساسی می‌رسد. این موارد الزاما فرد را در بیمارستان بستری نمی‌کند، ولی تاثیری درازمدت بر زندگی او می‌گذارد.

همانند پژوهش‌های پیشین، این تحقیق هم می‌گوید که تاثیرگذاری اصلی گرمایش زمین بر افراد بیشتر به‌حاشیه رانده‌شده جوامع است: بخش فقیرتر جامعه، افرادی که دچار مشکلات سلامت روان‌اند و همچنین زنان.

پژوهش‌های پیشین دانشمندان، نشان داده بود که موج گرما به گسترش بدخلقی و خشم منتهی می‌شود و همچنین افزایش دمای هوا، منجربه افزایش تعدد تلاش برای خودکشی و خودزنی می‌شود.

هم‌اکنون دمای میانگین زمین در مقایسه با عصر صنعتی‌شدن در قرن نوزدهم میلادی، یک‌درجه سانتی‌گراد بیشتر شده است.

دولت آمریکا هفته گذشته در یک گزارش رسمی، پیش‌بینی کرد که افزایش دمای میانگین زمین در سال ۲۱۰۰ میلادی از آستانه چهار درجه سانتی‌گراد گذشته باشد.

سازمان‌ملل پیش‌بینی کرده است که اگر تمامی کشورهای عضو پیمان پاریس به تعهدات خود عمل کنند، در پایان این قرن میلادی، بشر شاهد گذر از آستانه سه درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

برای حفظ حیات بشر بر زمین و مهار گرمایش زمین، فعالیت انسان نباید گذر از آستانه ۱/۵درجه سانتی‌گراد را ممکن کند.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More