شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۵ کشته در مرگبارترین حمله مسلحانه به دفتر یک روزنامه در آمریکا

 

حمله یک مهاجم مسلح به دفتر روزنامه‌ای در ایالت مریلند آمریکا، ۵ کشته و دست‌کم دو مجروح به‌جا گذاشت. پلیس فرد مهاجم را دستگیر کرده است.

این حمله که به گفته مقامات، این یکی از مرگبارترین حملات به رسانه‌ها در آمریکا بود، شامگاه پنج‌شنبه هفتم تیرماه، به دفتر روزنامه محلی «کاپیتال گازت» در شهر آناپولیس واقع‌در ایالت مریلند آمریکا صورت گرفت.

معاون پلیس منطقه اسامی کشته‌شدگان این حمله را که همگی از کارکنان روزنامه بوده‌اند، به شرح زیر اعلام کرده است:

راب هایاسن ۵۹ ساله، معاون سردبیر روزنامه، وندی وینترس ۶۵ ساله، جرالد فیشمن ۶۱ ساله و جان مک‌نامارا، هر سه روزنامه‌نگار و ربکا اسمیت ۳۴ ساله، معاون فروش روزنامه.  

پلیس می‌گوید آن‌چه رخ داده، عملیات تروریستی نیست و مظنون، یک مرد ۳۸ساله سفیدپوست ساکن مریلند به‌نام جرود راموس است که در سال ۲۰۱۲ علیه روزنامه «کاپیتال گازت» و یکی از روزنامه‌نگاران آن شکایت کرده بود، اما شکایت او رد شده بود.

 

 

 

تحقیقات درمورد انگیزه تیراندازی درحالی  آغاز شده است که پلیس می‌گوید روزنامه کاپیتان گازت پیش از این ازسوی مهاجم، در رسانه‌های اجتماعی تهدید شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت که از حادثه مریلند مطلع شده است و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.

 

در ماه جاری میلادی این دومین حمله مسلحانه در آمریکاست. ۲۷ خرداد ماه (۱۷ ژوئن) در حادثه تیراندازی در یک جشنواره هنری در شهر ترنتون نیوجرسی، دست‌کم یک نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

افزایش حوادث تیراندازی در آمریکا نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است، به‌طوری‌که قانون‌گذاران دموکرات‌ در آمریکا و مخالفان قانون حمل اسلحه در سال گذشته طرحی را به‌منظور محدود کردن افراد برای داشتن اسلحه ارائه کردند که با مخالفت جمهوری‌خواهان، رد شد.

 

گفت‌وگو با نگار مرتضوی در این رابطه
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More