شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۴۵ کشته و زخمی بر اثر واژگونی اتوبوس در محور بندرعباس

 

یک دستگاه اتوبوس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود، در محور داراب به بندرعباس واژگون شد و  ۴۳ نفر کشته وزخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، حسن نوری معاون عملیات سازمان اورژانس کشوردر توضیحات این خبر گفت: « این حادثه در ساعت ۰۳:۵۸ بامداد در محور داراب -بندرعباس، قبل از روستای قلعه بیابان اتفاق افتاد.»
نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تعداد کشته‌شدگان را ۹نفر و مصدومین را ۳۴ نفراعلام کرد.

به گفته‌ی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، علت اولیه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.

 

 

در پی این حادثه وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری از سفر خود به داراب خبر داد.
در این پیام آمده است: « پدرانه با خانواده‌های داغدار  همدردم. همان ساعات اولیه دستورات لازم برای بررسی و پیگیری سریع وضعیت دانش آموزان هرمزگان را دادم و به داراب می روم.»

مصدومان این حادثه به بیمارستان امام حسن داراب منتقل شدند که حال ۱۳ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است و متاسفانه احتمال افزایش فوتی ها وجود دارد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با دستور قاضی‌زاده هاشمی برای رسیدگی به مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس عازم شیراز شد.
حریرچی درباره سفر خود به داراب گفت: «  در این سفر هم به بیمارستان شیراز و هم بیمارستان داراب خواهم رفت و اقدامات لازم را برای رسیدگی بهتر به این مصدومان انجام خواهیم داد.»

آمارها نشان می‌دهد که بخش مهمی از تلفات رانندگی (۶۵.۵ درصد) مربوط به جاده‌های برون‌شهری است که از مهمترین دلایل آن می‌توان به سرعت بیشتر خودروها، بُعد مسافت، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اشاره کرد.

 

  • بازداشت راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی

محسن موسوی، رئیس دادگستری شهرستان داراب از بازداشت راننده اتوبوس حامل دانش آموزان خبر داد.

موسوی گفت: «راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی که در وضعیت جسمانی سالم است بازداشت شد.»
او تصریح کرد: «دستورات قضایی لازم صادر و پرونده قضایی دراین رابطه تشکیل شده است، همچنین از زمان وقوع حادثه تمهیدات لازم به دستور مراجع قضایی، فرماندار و امام جمعه برای مصدومان انجام شده است.»
به گفته‌ی موسوی، علت حادثه در دست بررسی است اما احتمال می‌رود خواب آلودگی راننده علت واژگوی اتوبوس دانش‌آموزان بوده باشد.

در پی وقوع این حادثه، روز شنبه ۱۱ شهریور در  استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد. این خبر را جاسم جادری  استاندار هرمزگان اعلام کرد.
 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More