شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۴ نوع بینی در جهان داریم! بینی شما كدام است؟

 

آیا شما می‌دانستید چند مدل بینی در جهان وجود دارد؟ حقیقتش را بخواهید من به‌شخصه نمی‌دانستم. یعنی تا قبل از مطالعه در مورد انواع بینی، نهایت دانشم در ۴ مدل خلاصه می‌شد. «کوفته»، «عقابی»، «گوشتی» و اگر خیلی می‌خواستم تخصصی نظر بدهم می‌گفتم: فلانی بینی «استخوانی» دارد.

اما پس از آن دانش من هم وسیع شد و متوجه شدم که طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط  پروفسور «آبراهام تامیر» درسال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۴ نوع بینی در جهان وجود دارد، که بر اساس آن‌ها می‌توان به شخصیت رفتاری صاحب بینی پی برد.

باور کردنی نبود. ۱۴ نوع بینی و ارتباط آن با شخصیت افراد.

در این تحقیق که برای نخستین بار در فص‌نامه جراحی سر و صورت (Journal of Craniofacial Surgery) چاپ شد و بعدتر دیلی میل نیز آن را منتشر کرد، از جذابترین بینی‌ها سخن گفته شده و این‌که شخصیت‌های برجسته سیاسی، هنری، ورزشی و غیره، دارای چه مدل بینی هستند و در حال حاضر جذابترین مدل بینی متعلق به کدام چهره مشهور جهان است.

پروفسور «آبراهام تامیر»  با مطالعه و تصویر برداری از ۱۳۰۰ نفر با بینی‌های مختلف، توانست اولین تحقیق رسمی و اكادمیك را در مورد انواع بینی‌ها در جهان انجام دهد.

وی بینی‌ها را از نوع ‌«گوشتی» تا «آسمانی» طبقه بندی كرد و از بینی گوشتی به‌عنوان عام ترین بینی در بین مردان نام برد. سمبل بینی مطالعه شده این پرفسور نیز بینی «پرنس فیلیپ» شوهر ملكه الیزابت بود. او در تحقیقات خود پی برد که بینی یك چهارم از ۱۳۰۰ فرد بررسی شده، مانند بینی پرنس فیلیپ است. سخاوتمند بودن، عاطفی، كمك كننده و حساس بودن از جمله ویژگی‌های افراد مورد مطالعه با بینی‌های گوشتی است. بر اساس این تحقیق، دارنده بینی های گوشتی و یا مدل شاهینی (Hawk) كه باربارا استریسند نمونه آن است، چندان بینی های جذابی نیستند.

اما در کنار بینی‌های غیرجذاب انگلیسی، بینی ضخیم و کوتاه «وین رونی»، فوتبالیست معروف انگلیسی،  به عنوان جذاب ترین مدل بینی در انگلستان معرفی شد.

دومین نوع بینی جذاب، از آنِ کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج است. بینی نقاشی شده با  لبه‌های راست. پرفسور تامیر، این بینی را بسیار مورد علاقه هنرمندان و زیبا دوستان عنوان کرد و او را در نوع خود، جذاب و بی‌نظیر دانست.

در تحقیقات بعدی پرفسور تامیر مشخص شد که  ۹ درصد از تحقیق شوندگان، بینی موسوم به بینی رومی  (تام كروز) داشتند. آدم‌هایی با ویژگی‌های جاه طلبی، شجاعت و روشنفكری.

همچنین ۳ درصد از تحقیق شوندگان دارای بینی موسوم به كلاسیك یا یونانی بودند. بینی فابرگاس بازیگر آرسنال در این دسته جای می‌گیرد.

پروفسور تامیر بینی«دانیل رادكلیف» بازیگر هری پاتر را به‌عنوان بینی عقابی تعریف كرده و گفته که  ۹ درصد از پرسش شوندگان دارای چنین دماغی بوده‌اند. افراد جنگجو و نیز متخصص امور بیزینس دارای چنین بینی‌هایی هستند.

بینی‌های آسمانی كه ۱۳ درصد از نمونه‌های تحقیقی را دربرگرفته‌اند، دیگر انواع بینی هستند. كری مولیگان، بازیگر خوش‌نقس سینما دارای بینی آسمانی است.

از هر ۲۵ نفر یك نفر نیز مانند لنین دارای بینی گسترده با سوراخهای بزرگ بودند.

پرفسور تامیر هم‌چنین به این نتیجه رسید که از هر ۲۰۰ نفر، یك نفر دارای دماغ نوك منقاری است، كه لئو مك كرن از جمله این افراد است.

بینی پوزه دراز نیز كمیاب بوده و نمونه این بینی را می‌توان روی تصاویری از صورت ریچارد نیكسون رئیس‌جمهور فقید امریكا دید.

بینی شبیه به دماغ پالمر تامكینسون در این تحقیق فقط یك نمونه بوده كه این نكته نیز جالب توجه است.  بر اساس این تحقیق، از هر ۵۰ نفر یكی دارای بینی شبیه به دماغ هری ردنپ، فوتبالیست معروف انگلیسی است.

اما این نظرات مورد توجه همگان واقع نشد. «سیمون ویتنی» یکی از جراحان زیبایی در هوستون آمریکا درباره نتایج این تحقیق، گفت: «نتایج به‌دست آمده كه اغلب روی بینی اروپایی‌ها مصداق دارد، با آن‌چه در دیگر نقاط جهان روی صورت افراد مختلف وجود دارد، متفاوت است و آن طوری نیست كه پروفسور تامیر گفته است».

این جراح زیبایی، از مدل بینی آنجلینا جولی، نام برد و گفت که بسیاری دوست دارند که بینی‌شان شبیه این هنرپیشه سینما باشد اما این نوع بینی در لیست تامیر نیست.

به گفته وی بینی مستقیم و سر راست در نظر مردان بینی جذابی محسوب می شود و در دید عموم بینی گوشتی خیلی محبوبیت ندارد.

حال شما، اگر تا کنون عمل جراحی بینی انجام نداده اید می توانید در تحقیقات پرفسور تامیر شریک شوید و ببینید در کدام دسته از بینی‌ها قرار دارید و تا چه اندازه با نظریات این پرفسور موافق هستید.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More