شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک کارگردان ایرانی در مورد آتش‌سوزی «گرنفل» در لندن، فیلم می‌سازد

 

بابک جلالی، کارگردان سینمایی ایرانی مقیم لندن، قرار است فیلم جدیدی را درباره فاجعه آتش‌سوزی در برج مسکونی «گرنفل» بسازد.

به گزارش مجله سینمایی اسکرین دیلی، این فیلم که بر مبنای یک داستان تخیّلی است. در منطقه ابروزو (Abruzzo) در ایتالیا اتفاق می‌افتد.

اما داستان الهام‌گرفته از آتش‌سوزی گرنفل در غرب لندن است که طی آن حداقل ۷۰ نفر به هلاکت رسیدند که در میان آنها چند ایرانی نیز وجود داشتند.

در فیلم بابک جلالی، دو پیرمرد با تماشای صحنه آتش‌سوزی در برج گرنفل از سرنوشت قربانیان این فاجعه وحشت‌زده می‌شوند زیرا خود آنها نیز در یک برج مسکونی شبیه گرنفل زندگی می‌کنند و جای دیگری را برای گذراندن روزهای آخر زندگی خود ندارند.

یکی از این پیرمردان نیز به‌تازگی همسر وفادار خود را پس از دهه‌ها زندگی مشترک با او در یک حادثه زلزله در ایتالیا از دست داده است.

به نوشته  این مجله سینمایی، داستان فیلم بابک جلالی به نوعی یک بیانیه سیاسی در مورد روابط نزدیک انسان‌ها در همیاری نسبت به هم در زمان‌های وقوع حوادث طبیعی است که در آن هیچ حد و مرز نژادی و ملیتی وجود ندارد.

جلالی در این مورد می‌گوید: «شما وقتی می‌شنوید که در هنگام آتش‌سوزی در گرنفل یک مرد افغانی پناهجو زنان و مردان انگلیسی ناتوان را روی دوش خود می‌گیرد و به مکانی امن می‌برد متوجه می‌شوید که این احساسات انسانی چقدر در نقطه متضاد« تفکر برگزیتی» انگلیس قرار دارد و چگونه جوامع انسانی به یکدیگر متکی هستند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More