شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یکی از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور فرار کرد

 

جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، از متواری شدن یکی از متهمان این پرونده با بدهی بالغ بر پانصد میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا، کوچکی نژاد در توضیح این خبر گفت: تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند، اما تعدادی از متهمان این پرونده همچون  "محمد امامی" توانسته‌اند از کشور فرار کنند. او در ادامه تصریح کرد :  وکیلِ این فرد در گفت‌وگویی که با ما داشت، قرار است ترتیبی اتخاذ کند که نامبرده به کشور بازگشته و نسبت به بازگرداندن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی که به او مربوط است، اقدام کند. چندی پیش حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، دلیل بازداشت محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد را نحوه پرداخت بدهی  به صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده بود.

کوچکی نژاد همچنین  درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرایند تحقیق و تفحص ۹ ماه زمان برد و بی‌شک این یکی ازبزرگ‌ترین تحقیق و تفحص‌های انجام شده بود و ما در این مدت توانستیم بخش‌هایی از آن را به اتمام برسانیم.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به وضعیت بدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باید به این نکته توجه داشت در حال حاضر افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند، تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند و این احتمال فرار آنها را افزایش می دهد و  چنین مسائلی به روند کار آسیب می‌رساند.
کوچکی نژاد درباره چگونگی خروج متهمان پرونده از کشور گفت: این افراد با گذاشتن وثیقه‌های سنگین توانستند به طور موقت آزاد شوند اما چون ممنوع‌الخروجی آنها به گمرکات، فرودگاه‌ها و … دیگر ارگان‌ها ابلاغ نشده بود توانستند فرار کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مسائل مربوط به این موارد، یعنی اعلام افراد ممنوع‌الخروج مربوط به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی است و کمیته تحقیق و تفحص کارهای در این مسائل ورود نمی‌کند.

اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی در دولت‌های نهم و دهم رخ داد. اختلاسی که  در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد.این اختلاس پای علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش وقت را به مجلس کشاند اما او پیش از برگزاری استیضاح در ۲۸ مهر ۹۵ استعفا داد.در پی انتشار مطالبی در خصوص فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس شورای اسلامی در مهر ۱۳۹۵ به تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از این صندوق رای داد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More