شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
بازار کتاب منتظر اولین نتیجه قرارداد ۶۵میلیون دلاری با خانواده اوباما

گفته‌ها و ناگفته‌های میشل اوباما در «رسیدن»

 

«رسیدن» (Becoming)، کتاب خاطرات میشل اوباما، همسر باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا، روز ۱۳نوامبر برابر با ۲۲ آبان‌ماه، به کتاب‌فروشی‌های آمریکای شمالی رسید تا اولین نتیجه قرارداد ۶۵میلیون دلاری باشد که خانواده اوباما سال گذشته با انتشارات پنگوئن-رندوم‌هاوس امضا کردند.

 

 

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، میشل اوباما در کتاب خود سراغ دونالد ترامپ و انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا رفته است. میشل از ناامیدی‌اش می‌گوید، وقتی متوجه شد بخش قابل‌توجهی از زنان (اغلب سفیدپوست) آمریکایی به یک شخص «زن‌ستیز» همانند ترامپ رای داده‌اند، به‌جای اینکه به هیلاری کلینتون اجازه بدهند تا اولین رییس‌ جمهوری زن در آمریکا باشد.

ترامپ ازجمله اولین نفراتی بود که باراک اوباما را متهم کرد در آمریکا متولد نشده است و میشل می‌گوید فشار او بر خانواده‌اش را فراموش نمی‌کند.

 

 

 

 

میشل اوباما می‌گوید شب انتخابات منتظر نتایج قطعی انتخابات نمانده و زودتر خوابیده، چون: «می‌خواستم این نتیجه را تا جایی‌که می‌شود نشنوم.»

میشل اوباما در خاطراتش خواننده را سراغ این قصه می‌برد که از کجا به کجا رسیده است. او از کودکی‌اش در جنوب شیکاگو شروع می‌کند، سپس سراغ جوانی‌ آمیخته به کار و بچه‌هایش می‌رود و درنهایت به اینجا می‌رسد که در جایگاه بانوی نخست آمریکا، با چه رودررو شد.

اوباما همچنین صحبت از این می‌کند که ۲۰سال پیش، بچه‌اش سقط شد و پس از آن دوره‌ای درمانی را طی کرد تا دو دخترش سالم به‌دنیا بیایند.

او که هم‌اکنون ۵۴ساله است، هرچند خود برای رسیدن به مقام‌های سیاسی تلاش نمی‌کند، اما از مهم‌ترین سخنران‌های امروز آمریکاست.

کتاب ۴۴۸ صفحه‌ای «رسیدن» را دفتر انتشاراتی کراون، متعلق به رندم‌هاوس، عرضه کرده است و این کتاب، در اولین روز فروشش، در فهرست پرفروش‌های آمازون قرار گرفته است.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More