شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشف پیکر ۳۲ مسافر پرواز تهران-یاسوج؛ اعزام تکاوران سپاه به ارتفاعات دنا

 

در دومین روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هوایی آسمان که روز یکشنبه ۲۹‌بهمن‌ماه در ساعت ۸ بامداد تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد و پس از  ۵۵ دقیقه بر فراز ارتفاعات کوه دنا از صفحه رادار محو شد.

9:35
جهانگیر انصاری، جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
آغاز بارش برف در دنا؛ اعزام ۱۲ تیم امدادی از گردان تکاور سپاه
23:15
تکذیب کشف ۴۵ جسد
21:25
تعداد اجساد کشف شده به ۴۵ رسید
20:23
پیدا شدن پیکر ۳۲ سرنشین هواپیمای تهران - یاسوج
پیکر ۳۲ سرنشین هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شد
17:30
تصویر اجساد قربانیان سقوط هواپیمای تهران-سیرجان که در محل حادثه پاکنده شده‌اند

خبرگزاری ایرنا با انتشار تصویری از اجساد پراکنده قربانیان این حادثه در نزدیکی محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ، از دستیابی نیروهای امدادی به این اجساد خبر دادند.

 

16:20
اجساد ۳۰ نفر قابل رویت و ۱۵ نفر از آنان قابل شناسایی هستند
16:11
فیلمی از محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
13:54
موبایل یکی از مسافران تا ساعت ۷ بعد از ظهر روز حادثه روشن بوده است

 

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه‌شنبه یکم اسفند در صفحه اینستاگرام خود از روشن بودن تلفن همراه یکی از مسافران این پرواز تا ساعت هفت بعدازظهر روز سقوط خبر داد.

جهرمی ادعای یکی از خبرنگاران مبنی بر تماس های صورت گرفته از یاسوج با یکی از سرنشینان هواپیما را تایید کرد.

این تماس‌ها به مدت ۳۰ ثانیه و ۷۲ ثانیه بوده است.

12:20
احتمال دسترسی به اجساد در یک تا دو ساعت آینده
12:00
حضور نیروهای تکاور تیم ۵۵ هوابرد در محل سقوط
11:40
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت که ارتش شب گذشته دم هواپیما را شناسایی کرده بود
11:35
نماینده سمیرم:لاشه هواپیما در بالای روستای نقل پادنای علیا و بالای چشمه‌ای به اسم نور و در منطقه‌ای به نام پازن پیرپیدا شده
11:43
تصاویری از محل سقوط هواپیمای تهران‌‌-یاسوج
11:17
سپاه پاسداران: لاشه هواپیمای تهران-یاسوج پیدا شد
22:12
تکذیب خبر پیدا شدن قطعات هواپیما
تکذیب خبر پیدا شدن قطعات هواپیما
20:31
ادامه عملیات جستجوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج به فردا موکول شد
18:23
مشاهده برخی از قطعات هواپیمای سقوط کرده در ارتفاع ۳۶۰۰ متری
18:12
تجمع مردم معترض به روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
17:59
روسیه مختصات محل سقوط را به نماینده ستاد بحران کشور ارائه داد
15:46
گزارش تصویری از دومین روز جستجوی هواپیمای تهران-یاسوج
استقلال و الهلال به‌یاد قربانیان این حادثه یک دقیقه سکوت خواهند کرد

پس از درخواست باشگاه استقلال در جلسه هماهنگی برای رویارویی این تیم با تیم الهلال عربستان که قرار است روز سه شنبه یکم اسفندماه در مسقط پایتخت عمان برگزار شود، موافقت شد این بازی به یادبود جانباختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج با یک دقیقه سکوت آغاز شود.

مشارکت پلیس اصفهان در عملیات امداد و نجات

سردار "مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان از اعزام نیروهای امدادی و ۴۰۰نیروی پلیس به منطقه جنوب شهرستان سمیرم برای پیدا کردن هواپیمای مسافربری «تهران-یاسوج» و اعمال محدودیت‌های انتظامی در این منطقه خبر داد.

13:46
خبر پیدا شدن لاشه هواپیما تایید نشد

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن تکذیب خبر منتشر شده در خصوص پیدا شدن هواپیمای تهران یاسوج، گفت که عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

سلیمی با توجه به این که خبرگزاری فارس محل کشف هواپیما را در محدوده نوقول و دنگزلو اعلام کرده بود گفت: «ما الان در منطقه نوقل هستیم و جستجوها ادامه دارد. همچنان بالگردهای ما در حال پرواز هستند تا محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کنند.»

از سوی دیگر خبرگزاری فارس که خبر کشف لاشه هواپیما را منتشر کرده بود در خبری دیگر از پیدا نشدن این هواپیما و ادامه جستجو خبر داد.

13:33
لاشه هواپیمای تهران-یاسوج پیدا شد

خبر گزاری فارس در توییتی از پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری لاشه هواپیما در محدوده نوقول و دنگزلو پیدا شده است. مبنای این خبر مشاهده لکه‌ای سیاه در این منطقه است.

 

13:28
نمونه گیری ژنتیکی از بازماندگان قربانیان پرواز تهران-یاسوج

دکتر مهرداد علی بخشی - مدیر بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «اطلاعات مربوط به تمامی سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج که روز گذشته در ارتفاعات دنا سقوط کرد از سوی سازمان پزشکی قانونی دریافت شده و ما با خانواده این افراد تماس گرفته و از آنان برای اخذ نمونه ژنتیکی دعوت خواهیم کرد.»

 

13:16
عباس آخوندی، هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ ایمن‌ترین هواپیمای برد کوتاه در جهان است
12:51
رئیس کمیسیون عمران مجلس خطای انسانی را عامل این حادثه دانست

محمد رضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی بصورت تلویحی، حجت‌الله فولاد، خلبان هواپیمای تهران-یاسوج را مقصر اصلی این سانحه دانست. او گفت که هواپیمای مذکور بر اساس مختصات مسیر ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پرواز نکرده است.

به گفته او کلیه هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع ۱۵ هزار پایی از روی قله دنا عبور کنند چراکه ارتفاع این قله ۱۴ هزار پا است.

12:04
درخواست از چین و اروپا برای جستجوی ماهواره‌ای

مجتبی سرادقی، معاون سازمان فضایی کشور گفت که برای یافتن محل سقوط هواپیما از از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم  تا با رصد ماهواره‌ای محل سقوط را شناسایی و گزارش کنند.

گزارش ها حاکی است که با تثبیت نسبی شرایط محیطی، به احتمال زیاد از پهپادهای نظامی برای ادامه عملیات جستجو اتفاده خواهد شد.

11:54
فرانسوی‌ها به تهران می‌آیند

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که یک هیأت هفت نفره فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای «ای.آر.تی» که متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بوده به تهران سفر خواهند کرد.

11:37
اعزام تیم‌های چند نفره سازمان اورژانس به ارتفاعات دنا

روز گذشته پس از انتشار خبر سقوط این هواپیما ۱۵۰ کوهنورد حرفه‌ای برای یافتم محل سقوط آن به ارتفاعات دنا اعزام شدند ولی به دلیل شرایط بد جوی امکان جستجو در ارتفاعات عملا وجود نداشت، امروز در  ادامه جستجوها تیم‌های مجهز تری برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده اعزام شده‌اند.

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، از اعزام تیم‌های چند نفره این سازمان برای کمک به سایر امداگران از ساعت ۵ صبح خبر داد.  پرواز بالگردهای اورژانس نیز به دلیل  توده‌های سنگین و پرفشار و کاهش دید عمودی و افقی با مشکل روبروست.

11:07
جستجو همچنان ادامه دارد

در دومین روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هوایی آسمان و شرایط نامساعد جوی شب گذشته که باعث اختلال در روند جستجوی لاشه این هواپیما شده بود، در ساعات اولیه بامداد امروز تیم‌های شناسایی و جستجو  با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب کار خود را شروع کردند. گزارش ها حاکی است که بیشتر خانواده‌های سرنشینان این هواپیما در دامنه کوه دنا جمع شده‌اند.

 

تصاویری از خانواده‌های نگران سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در دامنه کوه دنا

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More