شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کارمندان بیکار اما حقوق بگیر در شهرداری تهران

 

طبق آمارهای رسمی منتشر شده از طریق شهرداری تهران، در حال حاضر ۶۸ هزار نفر در این سازمان مشغول به کار هستند و این  در حالی است که  حقوق بگیران این سازمان ۱۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

به گزارش ایرنا ، مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران امروز ۲۲ مهر، با اشاره به مشکل ازدیاد نیروی انسانی در شهرداری تهران، آمار تعداد کارمندان این سازمان را درحال حاضر به صورت رسمی  ۶۸ هزار نفر و حقوق بگیران آن را ۱۳۰هزار نفر اعلام کرده که مبلغی بالغ بر۵۵۰ میلیارد تومان حقوق ماهانه‌ی پرداختی شهرداری تهران به این افراد است.

فراهانی، پرداخت این مبلغ هنگفت را به عنوان بار سنگینی بر دوش شهرداری تهران دانسته و آن را دغدغه فکری شهردار و معاونت مالی و اقتصادی این سازمان اعلام کرده است.

او با اشاره به جلسات متعددی که در باره حل این مشکلات  با معاونت توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران برگزار شده ، اظهار داشت که نتیجه بررسی این وضعیت، اصلا مطلوب نبوده است. زیرا در حال حاضر بخش عظیمی از این نیروهای انسانی به خصوص در بخش مدیران، از نیروهای بازنشسته هستند.

فراهانی همچنین با اشاره به این‌که بخشی از نیروهای کار در این سازمان از بخش‌های دولتی دیگر می باشند، خواستار بررسی و بازگردانده شدن آنها به محل کارشان شد.

او اظهار داشت که لزومی ندارد همه کارها در شهرداری تهران برونسپاری شود بلکه می توان انجام آنها را به سازمان‌ها و شرکت‌های جدید محول کرد که از کارمندان بیکار فعلی شهرداری تهران تشکیل شده باشند و با تاکید بر این‌که تمام این مسائل در حال بررسی است، خاطر نشان کرد که مدیریت، ساماندهی و برنامه ریزی جهت بهره وری درست از نیروی کار، در اولویت قرار دارد.

ماجرای مسائل مالی شهرداری تهران به دوره محمدباقر قالیباف بازمی گردد.

با روی کارآمدن محمدعلی نجفی  شهردار جدید تهران و تحویل گرفتن شهرداری، مبلغ هنگفتی به عنوان  بدهی در پرونده شهرداری تهران آشکار شد. برای رسیدگی به  این مسائل، نجفی از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا به این مساله از طریق دولت رسیدگی شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More