شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چگونگی واگذاری کودکان بدون سرپرست استان کرمانشاه به بهزیستی

 

بنابراظهارات مهدی میرشاه ولد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، طبق آمار بدست آمده از وقوع زلزله تا به امروز پنجشنبه، ۲۵ آبان، هیچ کودک زلزله‌زده‌ای که در راستای حادثه اخیر کرمانشاه یتیم یا هر دو والد خود را ازدست داده و بی‌سرپرست شده باشد، جهت نگهداری به این سازمان ارجاع داده نشده است.

میر شاه ولد در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: بدون شک در این حادثه هستند کودکانی که والدین یا یکی از آنها را از دست داده باشد اما با گذشت این چهار روز موردی برای ارجاع نداشتیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی کرمانشاه و کردستان در منطقه مستقر و تیم‌های آنها در مناطق زلزله زده توزیع و در حال شناسایی کودکان،‌ سالمندان و زنان بی سرپرست ومعلولان هستند و  در صورت مشاهده کودکی که دارای چنین شرایطی باشد باید در ابتدا بهزیستی اقدام کند و پس از انجام  خدمات روانی و مشاوره، کودک به بهزیستی سپرده می شود.

پس از آن کودک مورد نظر همانند سایر کودکان ساکن در شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده، چنانچه شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی را داشته باشد، با طی روند قانونی "فرزندخواندگی" و یا "امین موقت" اقدامات لازم در آینده، این امرصورت خواهد گرفت.
به گفته میرشاه ولد،  بافت قبیله‌ای، طایفه‌ای و عشیره‌ای منطقه به گونه‌ای قوی است که بزرگان آنها از کودکان و زنان حمایت می‌کنند اما چنانچه موردی شناسایی شود حتما تحت پوشش خدمات این سازمان قرار خواهند گرفت.
شامگاه ۲۱ آبان‌ماه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.۳ ریشتر حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که بسیاری از استان‌های غربی ایران این زلزله را احساس کردند، اما به‌دلیل شدت زیاد این زلزله در استان کرمانشاه، بیشترین صدمات جانی و مالی در این استان رخ داد.

آخرین آمار مربوط به مصدومان زلزله کرمانشاه تا کنون ۹۳۸۸نفر، و همچنین قربانیان این حادثه بنا بر آمار سازمان پزشکی قانونی ۴۳۶ نفر اعلام شده است. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷ نفر، اسلام آباد غرب: ۲۳ نفر،کرند: ۱۴ نفر، قصر شیرین: ۲۸ نفر،، جوانرود: ۳ نفر، ثلاث باباجانی: ۱۵ نفر، معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۳۳ نفر، صحنه: ۳ نفر،، همچنین از جان‌باختگان مجهول الهویه (۳ جسد) نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More