شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چهار کشته و چندین زخمی در پی تیراندازی در پادگان ارتش در کهریزک

 

ظهر روز یک‌شنبه، ۱۵ مردادماه، صدای تیراندازی در بخش کهریزک استان تهران، سبب وحشت مردم منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیراندازی در پادگان نظامی نیروی هوایی ارتش واقع در ۶۰متری منطقه‌ی شورآباد از بخش کهریزک استان تهران به گوش رسیده و سبب ایجاد وحشت در مردم منطقه شده است.

علت تیراندازی هنوز مشخص نیست؛ اما منابع محلی، علت آن را تیراندازی یک سرباز در بخش پادگان نیروی هوایی به‌سوی تعدادی از هم خدمتی‌هایش عنوان کرده‌اند.

به گفته‌ی همین منابع، این حادثه چندین مجروح برجای گذاشته که تعدادی از آن‌ها به بیمارستان «هفتم تیر» شهرری منتقل شده‌اند.

کمی بعد، یکی از عوامل اورژانس بیمارستان «هفتم تیر» شهرری، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأیید انتقال مجروحان حادثه‌ی پادگان نیروی هوایی ارتش به آن بیمارستان، گفت: «تعداد ۱۰ مجروح به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده بودند که تعدادی از این افراد، پس از انجام درمان اولیه، به بیمارستان بعثت انتقال یافتند و در حال حاضر، هیچ مجروحی در بیمارستان هفتم تیر باقی نمانده است».

پیش از این، در ۲۶ تیرماه نیز یک سرباز وظیفه در پادگان ارتش واقع‌در شهرستان آبیک در شرق استان قزوین، اقدام به تیراندازی به‌سوی دیگر سربازان کرد که موجب کشته‌شدن سه سرباز و مصدومیت ضارب و پنج تن دیگر شده بود. یوسف جهانی‌پور، مدیرکل انتظامی استان قزوین در این مورد گفته بود  که سرباز وظیفه‌ی عامل تیراندازی دارای مشکلات روحی بوده و بنابراین تقاضای انتقالی داشته که به نتیجه نرسیده و به همین دلیل، با توجه به مشکلات روحی پیش‌آمده، نسبت به تیراندازی به سمت سربازان اقدام کرده است. 

 

  • چهار کشته و ۱۲ زخمی در پی حادثه‌ی تیراندازی در کهریزک

خبرگزاری مهر، ساعاتی بعد، اعلام کرد که در حادثه‌ی امروز کهریزک، ۴ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند.

محمد هاشمی، رئیس شورای کهریزک گفته است که یک سرباز اهل سیستان وبلوچستان، با اسلحه به‌سوی هم‌خدمتی‌های خود حمله‌ور شده و یک سرگرد و ۲ سرباز را به ضرب گلوله از پای درآورده و ۱۲ تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

هاشمی گفت: «پس از این حادثه، نیروها به‌سرعت وارد عمل شده و طی این درگیری، سرباز مسلح را با شلیک گلوله هدف قرار دادند که وی بر اثر جراحات وارده، جان خود را از دست داد».

علت این حادثه هنوز مشخص نیست و مسؤولان در حال بررسی جزئیات بیشتر هستند.

 

  • علت احتمالی حادثه: مشکلات روحی- روانی سرباز ضارب و یا چرخش ناگهانی سلاح

خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که پس از ارسال گزارشی مبنی‌بر تیراندازی در منطقه‌ی کهریزک، بازپرس ویژه‌ی قتل دادسرای نظامی به‌منظور تحقیقات میدانی، به محل حادثه اعزام شده است.

به گزارش این خبرگزاری، روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشکری در این باره اعلام کرد: «در پی حادثه‌ی تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران، متأسفانه ۴ تن از سربازان کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند که یکی از مجروحین از کارکنان پایور است».

براساس این گزارش، مجروحان حادثه سریعاً به‌منظور مداوا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعزام شدند و علت آن، توسط تیم ویژه‌ی بازرسی در دست بررسی است؛ اما گفته می‌شود که این اتفاق احتمالاً به‌دلیل مشکلات روحی- روانی سرباز ضارب و یا چرخش ناگهانی سلاح به‌وقوع پیوسته است.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More