شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
روزنامه‌خوانی سی‌ام بهمن‌ماه

پشت‌بام‌فروشی در تهران

 

وضع طوری است که هیچ خبری به سرانجام و پایان نمی‌رسد و روزنامه‌ها می‌توانند برگردند و دوباره و از سر نو، گزارش و خبری درباره همان سوژه‌های دیروز بنویسند. برای همین است که بحث استیضاح رییس‌جمهوری همچنان داغ است و روزنامه اعتماد در تحلیلی، این پرسش را مطرح کرده که «آیا رییس‌جمهور اصول‌گرایان از صندوق رای بیرون می‌آید؟» و در لفافه از کودتا و تقلب گفته است.

حرف‌های شهردار سابق تهران، محمد‌باقر قالیباف، که شورای شهر را دروغ‌گو خواند و همه اتهاماتش را رد کرد، هنوز هم پُر‌گفت‌و‌گوست.

روزنامه قانون در همان صفحه اول و بالای عکس قالیباف، تیتر زده است «متهم طلبکار».

پیروز حناچی، شهردار فعلی تهران، هم از پیگیری شکایت از شهردار پیشین خبر داده و همین دعوای شهردارها تیتر یکِ روزنامه آفتاب است. البته آفتاب به سفر بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، به پاکستان هم واکنش نشان داده و نوشته است کشورهای منطقه می‌خواهند همان کمربند سبز را که روزگاری دور شوروی کشیده شده بود احیا و ایران را حصر کنند.

دیروز رهبر جمهوری اسلامی و رییس‌جمهوری هر دو سخنرانی داشتند. به اولی که بنابر سنت نمی‌شد نقدی کرد و روزنامه‌ها هشدار رهبری نسبت به خدعه اروپایی‌ها را تیتر کردند، اما حرف‌های روحانی بازتاب فراوان داشت، به‌خصوس بخشی که گفته بود قاچاق گوشت از ایران به دلیل ارزانی در ایران است.

حالا روزنامه‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب به نقد روحانی پرداخته‌اند و تحلیل اقتصادی رییس‌جمهوری را حلاجی کرده‌اند.

کیهان خطاب به روحانی نوشته است که وقتی ارزش پول ملی را پایین آورده‌اید، اسمش را ارزانی نگذارید. آن سوی میدان، روزنامه جهان صنعت هم حرف‌های روحانی را فرار از مسئولیت ارزیابی کرده است.

اما بشنوید از جلال خوش‌چهره که در سرمقاله روزنامه ابتکار با عنوان «مصلحت برزخی»، اوضاع نظام سیاسی در کشور را در وضعیت بن‌بست تصمیم‌گیری ارزیابی کرده و نوشته است این بلاتکلیفی و بی‌تصمیمی اوضاع را هر روز بدتر می‌کند و کسی هم حاضر نیست تا با اتخاذ تصمیم رد یا قبول مثلا FATF و پالرمو مسئولیتش را بپذیرد.

در این شرایط بحرانی و پر‌استرس، خوش‌بینی روزنامه سازندگی هم جالب است. سازندگی برنامه تقلیدی عصر جدید را، که عینا از شوی استعداد‌یابی آمریکا گرته‌برداری شده، نشانه رویکرد صدا‌و‌سیما به صنعت سرگرم‌سازی ارزیابی کرده و عکس تمام‌قدی از احسان علیخانی، مجری برنامه عصر جدید، را در صفحه اول قاب گرفته است.

جهان صنعت: فرار از مسئولیت
اعتماد: استیضاح، آدرس غلط
اسکناس: نمی‌فهمیم که وسط جنگیم!
آفتاب: اشتباه ایران، فرصت‌طلبی پاکستان
قانون: متهمِ طلبکار
ایران: پشت‌بام‌فروشی در تهران
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More