شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو

 

مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن  از پایان اطفا حریق در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو خبر داد.

او اعلام کرد که درصد زیادی از حریق اطفا شده و شاید آخرین ساعات عملیات باشد.

مهدی داوری، ضمن اشاره به اینکه آتش‌نشانان موفق شدند به حریق در ساختمان وزارت نیرو مسلط شوند، گفت: «به موفقیت های خوبی رسیدم و توانستیم در طبقه منفی 4 به حریق مسلط شویم.»

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی در مورد احتمال خطر ریزش گفت: به هر حال ما احتیاط لازم را در نظر گرفته‌ایم. عملیات اطفای کامل حریق تقریبا به اتمام رسیده و آتش نشانان در حال لکه‌گیری هستند.

داوری در مورد دمای محل حادثه گفت: در چند ساعت گذشته هر گز دمای ساختمان به بالای 100 درجه نرسیده است.

 

  • ورود تیم بررسی به طبقه‌ی منفی چهار ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، اعلام کرد که تیم بررسی توانسته به طبقه‌ی منفی چهار، نفوذ کند.

به گفته ی ملکی، تیم وارد طبقه‌ی منفی چهار شده است، اما عملیات تیم آتش‌نشانی، به نسبت واکنش آتش بستگی دارد.

او همچنین درخصوص احتمال ریزش ساختمان، گفت: «تا زمانی که عملیات اطفای حریق ادامه دارد، نمی‌توان نظر کارشناسی داد».

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره‌ی وجود گازوئیل در ساختمان، ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که شب گذشته، مسؤول تأسیسات ساختمان، به ما اعلام کرد که تعدادی گالن آب در طبقه‌ی منفی پنج وجود دارد، اما درخصوص مخزن گازوئیل هیچ اطلاعی به ما داده نشد.

این در حالی است که ساوالان‌پور، مسؤول تأسیسات ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، از وجود ۴۰۰ لیتر گازوئیل در حیاط ساختمان خبر داده است.

 

  • خروج آتش‌نشانان از ساختمان وزارت نیرو به‌دلیل احتمال ریزش

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران، صبح روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، از خروج  نیروهای آتش‌نشانی از «ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو» که همچنان درحال سوختن است، خبر داد. او اعلام کرد که به‌دلیل افزایش احتمال تخریب این ساختمان که در خیابان ولی‌عصر واقع شده است، نیروها از ساختمان خارج شده‌اند و ادامه‌ی عملیات اطفاء حریق از بیرون ساختمان در حال انجام است.

روز دوشنبه ۱۶بهمن‌ماه، ساختمان هشت‌طبقه‌ی اداری «برق حرارتی وزارت نیرو»، واقع‌در خیابان ولی‌عصر تهران، دچار حادثه‌ی آتش‌سوزی شد. این ساختمان، ۴ طبقه زیرزمین دارد و آتش‌سوزی از طبقه‌ی منهای ۴ و در قسمت بایگانی آغاز شده است.

با گذشت ۲۰ ساعت از وقوع آتش‌سوزی ،حرارت کانون آتش در طبقات منفی (طبقات زیر زمین) این ساختمان، همچنان بالاست.

به گفته‌ی سخنگوی آتش‌نشانی،در حال حاضر، برای کاهش درجه حرارت، آب‌پاشی شدید و استفاده از فوم برای کاهش اکسیژن موجود، از خارج ساختمان، در حال انجام است.

میثم جعفرزاده، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز اعلام کرد که تمامی افراد از ساختمان تخلیه شده‌اند و تمام مدارک مهم نیز به بیرون از ساختمان انتقال داده شده است.

او همچنین گفت بخشی از مدارک راکد و قدیمی که در فرآیند الکترونیکی‌سازی اسناد به‌شکل فایل‌های الکترونیکی درآمده‌اند، در آتش سوختند.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران نیز سه‌شنبه صبح، در بازدید از محل حادثه، اعلام کرد که به‌دلیل  وقوع احتمالی ریزش ساختمان و یا نشست آن، ساختمان‌های اطراف، از شب گذشته تخلیه شده است و در حال حاضر، خطر جانی  وجود ندارد.

 

  • علت آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو مشخص شد

علیرضا ساوالان‌پور، مسؤول تأسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو، علت آتش‌سوزی در «ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو» را فعال‌شدن کپسول اطفای حریق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ساوالان‌پور، روز سه‌شنبه ۱۷بهمن‌ماه، درخصوص حادثه‌ی آتش‌سوزی این ساختمان که از روز گذشته، در طبقات زیرزمینی آن رخ داده بود، گفت که کپسول اطفای حریق، در طبقه‌ی منهای ۴ این ساختمان، خودبه‌خود فعال شده و با پرتاپ پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده، بر روی اسناد و کاغذها، باعث مشتعل‌شدن این کاغذ‌ها شده است.
یک مخزن ۳هزار لیتری گازوئیل، در حیاط این شرکت هنوز باقی مانده است که این مخزن برای مواقع ضروری استفاده می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More