شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وکیل هنگامه شهیدی: وزارت اطلاعات شاکی پرونده است

 

مصطفی ترک‌همدانی، وکیل مدافع هنگامه شهیدی درباره آخرین وضعیت هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی اعلام کرده: «فعلا وضعیت ایشان مانند سابق است و هیچ قراری صادر نشده است. بنده به در خواست خانواده ایشان و خانواده ادمین‌های کانال‌های تلگرامی موضوع این دو پرونده را در دیداری که با علی مطهری نائب رییس مجلس داشتم درمیان گذاشتم. با توجه به اینکه وزارت اطلاعات شاکی پرونده هنگامه شهیدی است، آقای مطهری از وزیر راجع به رسیدگی به این پرونده سوال پرسیده و آقای علوی نیز پاسخ ایشان را دادند اما آقای مطهری قانع نشد.»

هنگامه شهیدی، عضو حزب اعتماد ملی، روز ۱۹ اسفند سال گذشته بازداشت شد و از همان روز در اعتراض به بازداشت و نحوه رسیدگی به پرونده‌اش، در اعتصاب غذا به‌ سر می‌برد. علت بازداشت و یا اتهام خانم شهیدی تاکنون اعلام نشده است. این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، دچار بیماری مزمن قلبی است و همین موضوع نگرانی‌‌ها از وضعیت جسمانی او در زندان را بسیار زیاد کرده است.
سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در بیانیه‌‌هایی که درباره این روزنامه‌نگار زندانی منتشر کرده، ادامه بازداشت و حبس بی‌‌دلیل و مدرک او را گواه دیگری بر نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی خوانده است. این سازمان در ادامه خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» خانم شهیدی از زندان شده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز نیز روز سه شنبه، ۱۵ فروردین، با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که خطر مرگ جان هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی، را تهدید می‌کند.
رضا معینی، مسئول دفتر ایران و افغانستان در سازمان گزارشگران بدون مرز، درباره وضعیت هنگامه شهیدی گفته بود: «ما صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و محمود علوی وزیر اطلاعات را مسئول جان هنگامه شهیدی می‌دانیم.»

حدود یک‌ماه پیش ناهید کرمانشاهی، مادر هنگامه شهیدی به «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» گفت که فرزندش در بند ۲۰۹ زندان اوین از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، دست به اعتصاب غذای خشک زده و وضع جسمانی‌اش پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا «به‌شدت وخیم»است.

به گفته وی هنگامه شهیدی به بازجوی خود گفته است: «اگر اتفاقی برای من بیفتد، کسانی که در راس کار هستند باید جواب دهند. آقای رئیس جمهور و وزارت اطلاعات و دادستانی و قوه قضائیه مسول مرگ من هستند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More