شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ورود اتباع خارجی بدون ویزا به مناطق آزاد اروند

 

اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: «از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۶ اتباع خارجی می‌توانند با خودروی شخصی و بدون ویزا وارد مرز شلمچه شوند.»

به گزارش ایسنا، اسماعیل زمانی روز دوشنبه ۲۰ آذر در آیین رونمایی از« ورود اتباع خارجی بدون روادید در منطقه آزاد اروند»، اظهار کرد:«حذف روادید برای اتباع خارجی از مزایای قوانین مربوط به مناطق آزاد است.»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حذف روادید را  پیام «صلح و دوستی» منطقه آزاد اروند به جهان ذکر کرده و افزود: « ما از دبیر شورای مناطق آزاد تقاضا دازیم به وزارتخانه‌ها اطلاع دهند که در منطقه آزاد اروند آمادگی برگزاری سمینارهای بین‌المللی را بدون دریافت ویزا خواهیم داشت.»

وی هدف از حذف روادید را امتیازی برای سرمایه‌گذاران خواند و افزود: «برای سرمایه‌گذاران با حذف ویزا در این منطقه، امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز فراهم شده است.»

اسماعیل زمانی، «ورود بیشتر مسافران، توسعه گردشگری و توریسم درمانی» را از دیگر امتیازات اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند دانست و گفت: «به‌دنبال آن هستیم تا مراکز درمانی جدیدی در این منطقه با تجهیزات روز دنیا را برای تسهیل در روند درمانی گردشگرانی که نیاز به درمان دارند، به بهره‌برداری برسانیم.»

به گفته زمانی، برای اقامت اتباع خارجی هتل‌های خوبی در نظر گرفته شده است. وی  تصریح کرد: «آموزش‌های لازم برای نحوه برخورد با اتباع نیز انجام می‌شود.»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تغییر نقشه‌ها و علایم راهنمایی در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خبر داد و اظهار کرد: «این نقشه‌ها و علایم راهنمایی که باید حاوی اطلاعات عمومی و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه و محدوده جغرافیایی منطقه ازاد اروند باشد، می‌بایست هرچه سریع‌تر تهیه و جایگزین علایم کنونی شوند.»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:« این طرح ۴ روز است به صورت آزمایشی اجرایی شده و تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی وارد منطقه آزاد اروند شده‌‌اند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More