شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هیچ بدهی به  صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نشده است

 

مهدی‌نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، از پرداخت‌ نشدن بدهی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و از قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی خواست که در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

با انتشار خبر خروج یکی از بدهکاران میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، از کشور، نیکدل درباره وضعیت پرداخت بدهی‌‌‌ها ازسوی بدهکاران کلان به این صندوق، توضیحاتی داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، با اشاره به این‌که بانک سرمایه، که یکی از زیرمجموعه‌های این صندوق است و هیچ‌گونه سودآوری برای آنها نخواهد داشت، تصریح کرد: «هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، فروش سهام بانک سرمایه را تصویب کرده است و این موضوع در دست اجرا قرار دارد؛ چرا که اگر در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، سودآوری بیشتری خواهد داشت».
او درباره وضعیت بدهکاران به صندوق گفت: «تاکنون متأسفانه هیچ کدام از بدهکاران، بدهی خود را پرداخت نکرده‌‌ است و هیچ رقمی نیز به دست بانک سرمایه نرسیده است؛ امیدواریم با فشار مجلس و قوه قضائیه بدهی‌ها پرداخت شود».
نیکدل درخصوص خروج یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور توضیح داد: «متهم نام برده هیچ بدهی به بانک سرمایه ندارد، او در پرونده‌ای که مرتبط به صندوق ذخیره فرهنگیان است مجرم شناخته شده است. اتهام او چنین است که بدهی خود را با املاک تهاتر کرده و در بحث املاک بر سر صندوق ذخیره کلاه گذاشته است».
او درخصوص چگونگی خروج متهم از کشور گفت: «از آنجایی که  قوه قضاییه در رابطه با رقم بدهی این فرد هنوز رأیی صادر نکرده است، در نتیجه شخص محکوم نشده و حکم ممنوع‌الخروجی او نیز صادر نشده است. در نتیجه او می توانسته از کشور خارج شود».

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، در ادامه گفت: «در حال حاضر، ما می دانیم که این متهم از کشور خارج شده است، اما اینکه متواری شده و یا به ایران باز می گردد خبری در دست نیست».
اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، در دولت‌های نهم و دهم رخ داد. این اختلاس پای علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش وقت را به مجلس کشاند، اما او پیش از برگزاری استیضاح در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ استعفا داد.

در پی انتشار مطالبی در خصوص فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس شورای اسلامی در مهر ۱۳۹۵ به تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از این صندوق رای داد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More