شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده اسلام‌آباد غرب، تخریب بیمارستان تازه تاسیس اسلام‌آباد را نشانه« خیانت دولت» دانست

 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب با انتقاد از تخریب بیمارستان تازه افتتاح شده اسلام‌آباد غرب در زلزله شب گذشته ۲۱ آبان گفت: «متاسفانه در اثر خیانت‌هایی که صورت گرفت از اولین جاهایی که در زلزله ویران شد بیمارستان‌ بود، اگر بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله ویران نشده بود حتما آمار تلفات بسیار کمتر بود چرا که بسیاری از زلزله‌زدگان در داخل بیمارستان فوت کردند.»

فلاحت‌پیشه صرف بودجه کلان برای تاسیس این بیمارستان را «بزرگ‌ترین خیانت دولت» دانسته و گفت: «که بودجه زیادی برای ساخت بیمارستان استفاده شده در حالی که اولین جایی که ویران شد بیمارستان و ساختمان‌های متعلق به مسکن مهر‌ بود.»

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: «این اقدامات با هزینه‌ دولتی صورت گرفته اما نظارت درست انجام نشده و برای پیشگیری از خیانت‌های آینده باید این مسائل پیگیری شود.»

وی گفت:‌«بسیاری از زلزله‌زدگان در داخل بیمارستان فوت کردند، این در حالی است که بیمارستان قدیمی که ۳۰ ساله بوده سر پا مانده و پذیرای چند صد نفر مصدوم بوده، حال آن که بیمارستانی که چند ماه پیش افتتاح شد ویران شده و این خیانتی است که حتما مدعی العموم باید پیگیری کند و غرامت جانی و مالی از مسببین آن گرفته شود.»

گزارش‌های رسانه‌ای داخلی حاکی از آن بود که مرحله تکمیلی بیمارستان اسلام‌آبادغرب (بیمارستان امام خمینی)، ۲۵ فرودین سال ۱۳۹۶ افتتاح شده بود.

به گزارش ایلنا، حشمت الله فلاحت پیشه،اعلام کرد: «مناطق زلزله‌زده نیازمند گروه خونی O منفی و امکانات بیمارستانی است.»

وی با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان گفت: «دمای هوا امشب به زیر صفر می‌رسد و بسیاری از مردم خارج از خانه‌هایشان به سر می‌برند، در حالی که  چادرهای هلال احمر پاسخگو نیست.»

وی افززود : در مرحله کمک‌رسانی نیازمند کارهای اساسی‌تر هستیم.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه فصل زمستان را پیش رو داریم و پیش بینی هم نمی‌شود که به سرعت کار بازسازی صورت گیرد، ابراز امیدواری کرد: «که رییس دولت با حضور خود در مناطق زلزله‌زده از ردیف بودجه‌ سوانح و حوادث، منابع لازم را به مناطق زلزله زده اختصاص دهد.»

وی همچنین با انتقاد از سوء‌ مدیریت بحران، گفت : انتظار می‌رود مجددا کار را به سازمان مدیریت بسپارند.

وی افزود: در جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه،‌ روز دوشنبه بیست و دوم آبان، اغلب نارضایتی که از سوی گروه‌های امدادی و گروه‌های پزشکی مطرح بود، عدم مدیریت صحیح برای امداد رسانی اعلام شد.

به گفته این نماینده مجلس، این زلزله فراگیر بوده و آسیب‌های جدی وارد کرده به طوری که روستاهای سرپل ذهاب، دشت ذهاب، دهجامی در دالاهو، مناطق ازگله و میامی ویران شده‌اند و برخی مناطق مانند چالابکر اسلام آباد غرب به صورت نقطه‌ای دچار مشکل هستند.

در پی وقوع زلزله یکشنبه شب در استان کرمانشاه شماری از ساکنان اسلام آباد غرب کشته شده یا مصدوم شدند که مصدومان به روش‌های مختلف به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

به گزارش تسنیم، از سوی دیگر به دلیل تخریب بیمارستان سرپل ذهاب بخشی از مصدومان این شهر و مصدوم و مجروحانی از شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی نیز به این بیمارستان منتقل شدند تا این بیمارستان با حجم بسیاری از مصدومان روبه رو شود.

اما بیمارستان تازه تاسیس شهر اسلام آباد غرب که در زلزله شب گذشته نیز آسیب دیده توانایی پاسخگویی به تعداد زیاد مصدومان را ندارد و با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان، بسیاری از مصدومان حادثه زلزله در حیاط بیمارستان تحت درمان هستند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More