شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده‌ی مجلس: باید اشد مجازات را برای اسیدپاشی و تجاوز درنظر گرفت

 

فاطمه ذوالقدر، نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی، از بررسی لایحه‌ی «تأمین امنیت زنان دربرابر خشونت»، در کمیسیون قضایی دولت خبر داد و گفت که باید برای برخی جرائم، اشد مجازات را در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ذوالقدر با اشاره به لایحه‌ی تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: «بخش مهمی از موارد مطرح‌شده در لایحه‌ی تأمین امنیت زنان دربرابر خشونت، موضوعات حقوقی و کیفری را شامل می‌شود، که پرداختن صرف به مجازات‌های کیفری برای تأمین امنیت زنان درست نیست».
عضو هیأت رئیسه‌ی فراکسیون زنان مجلس، خاطرنشان کرد: «بعد از ارائه‌ی لایحه‌ی مذکور به مجلس، مفاد آن در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی می‌شود؛ لذا اگر مواردی غیر از مجازات کیفری لازم در لایحه نیامده باشد، با نظرات و پیشنهادات، به آن اضافه خواهیم کرد».

ذوالقدر با اشاره به لایحه‌ی تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: «این لایحه باید جامع و کامل باشد. تمامی ‌خشونت‌ها علیه زنان باید ذکر شود. اما نکته‌ی مجهولی که در حال حاضر وجود دارد، نبود تعریف قانونی برای برخی از خشونت‌هاست و مجازاتی هم برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است».

ذوالقدر درباره‌ی برخی مجازات‌های قانونی گفت: «از مجازات درنظر گرفته‌شده برای خشونت علیه زنان، محرومیت اجتماعی است؛ اما همین مجازات برای برخی خشونت‌ها کارساز نیست».

عضو هیأت رئیسه‌ی فراکسیون زنان مجلس گفت: «باید برای خشونت‌هایی مثل اسیدپاشی یا تجاوز، بالاترین شدت مجازات کیفری را خواهان بود».

در حال حاضر، لایحه‌ی «تأمین امنیت زنان دربرابر خشونت» در کمیسیون قضایی دولت است و پس از تصمیم‌گیری نهایی، تقدیم مجلس خواهد شد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More