شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نجفی، اقدامات شهرداری تهران پس از زلزله را تشریح کرد

 

محمدعلی نجفی، شهردار تهران پنجشنبه شب ۳۰آذر، در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه پنج سیما به تشریح آخرین اقدامات مدیریت شهری و وضعیت پایتخت پس از زلزله شب گذشته پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با اشاره به سپری شدن شبی سخت برای بسیاری از همشهریان تهرانی پس از وقوع زلزله، گفت: «زلزله تهران دو نکته مثبت داشت؛ یکی اینکه به طور خیلی طبیعی یک مانور عملیاتی برای شهروندان تهرانی بود و شهروندان نشان دادند در کمال خونسردی و با سرعت می‌توانند خانه های خود را تخلیه کنند و در نقاطی که امنیت بیشتری دارد، مستقر شوند. نکته دوم نیز آن است که این زلزله‌های کوچک، مقدار زیادی از انرژی زمین و گسل های زلزله را خالی می‌کند.»

چهارشنبه شب ۲۹آذر، زلزله‌ای به بزرگی ۵/۲ در نزدیکی ملارد رخ داد و استان‌های تهران و البرز را لرزاند. در جریان این زلزله دو نفر کشته  و ۱۱۷ نفر هم زخمی شدند. جان‌باختگان، یک زن در تهران و یک دختربچه ۱۰ ساله در البرز بودند که به ترتیب بر اثر حمله قلبی و استرس ناشی از زلزله جان خود را از دست دادند.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، از عملکرد شهرداری تهران ابراز رضایت کرده و با اشاره به این‌که پس از وقوع زلزله با بخش‌های مختلف شهرداری در تماس بوده، افزود: «از صبح امروز با وجود اینکه دو- سه برنامه از پیش تعیین شده قبلی داشتم، اما در دفتر کاری خودم به صورت دائم با بخش‌های مختلف در ارتباط بودم و بعد از بازدید های میدانی نیز خیالم راحت شد که موضوع کنترل شده است و فکر نمی‌کنم خطری شهروندان را در تهران تهدید کند.»

«شهرداری تهران در حد توان به همشهریان تهرانی کمک کرده و برای جلوگیری از ایجاد اضطراب تلاش کرده است.» او همچنین گفت که شهروندان اصلا نباید نگران باشند؛ در حین اینکه آمادگی و هوشیاری لازم و ضروری است اما هیچ دلیلی برای وجود نگرانی و اضطراب وجود ندارد.

به گفته‌ی شهردار تهران یگان حفاظت شهرداری تهران از شب گذشته در حالت آماده باش قرار داشته تا در جهت حفظ امنیت پارک ها و محل اقامت برخی خانواده ها در سطح شهر به نیروی انتظامی کمک کنند. همچنین در منطقه ۱۲ شهر تهران نیز تعدادی پتو در میان خانواده هایی که با خود وسایل گرمایشی همراه نداشتند، توزیع شده است.
هم‌زمان عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، از آمادگی کامل دستگاه های انتظامی، خدماتی و امدادی در تهران و سایر استانها خبر داد و گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از رسانه های رسمی دریافت کنند. او تاکید کرد: «امنیت کامل در تمامی این استان ها حکم فرما است و جای هیچ نگرانی نیست.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More