شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ناسا: کشف لایه‌های یخ در مریخ محیط زندگی برای انسان را فراهم می‌کند

 

دانشمندان سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) می‌گویند آنها لایه‌های عظیمی از یخ را در سراسر سطح کره مریخ یافته‌اند که می‌تواند به فراهم کردن محیط قابل زیست برای انسان‌ها منجر شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این کشف جدید می‌تواند به یک دگرگونی بزرگ در برنامه‌های فضایی برای یافتن محیط زندگی در فرای کره زمین برای انسان‌های آینده باشد.

ایندیپندنت می‌نویسد: «این تحقیق علمی ناسا با استفاده از تصاویر فرستاده شده از سطح مریخ توسط سفینه‌ای که به دور آن می‌گردد انجام شده است.

این تصاویر هشت منطقه را در سطح مریخ نشان می‌دهند که به‌نظر می‌رسد در زیر دره‌های عمیق آن لایه‌های ضخیم و عظیمی از یخ نهفته است.

دانشمندان فضایی همواره می‌دانسته‌اند که سطح کره مریخ دارای ذخایر زیرین یخ می‌باشد و حتی مانند کره زمین دو قطب جنوب و شمال از یخ دارد.

اما کشفیات جدید می‌گوید این منابع عظیم یخ در زیر شیب‌های بزرگ دره‌های مریخ قرار دارند که تا 30 متر از سطح آن به‌طرف بالا می‌روند.

پروفسور شین بایرن از دانشگاه آریزونا در بخش لابراتوار مطالعات فضایی در این باره می‌گوید: «انسان‌ها برای ادامه حیات به هر کجا که بروند به آب نیاز دارند. ولی حمل آن برایشان مشکل است. پیش از تئوری‌های آفریدن آب از جذب ذرات رطوبت در آتمسفر مریخ و تبدیل آن به آب و یا کشیدن قطرات آب از درون سنگ‌های مرطوب مورد نظر بوده است. با کشف جدید استخراج آب به شکل کاملاً متفاوت و پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد که حتی از آن می‌توان اکسیژن برای تنفس هم بدست آورد.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More