شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نابینا شدن دانش‌آموز بر اثر بی‌توجهی مسؤولان مدرسه‌

 

بی‌توجهی مسؤولان مدرسه‌ای در محمدشهر (استان البرز) منجربه نابینا شدن «محمدطاها»، یکی از دانش آموزان مدرسه طهماسبی واقع در  محمدشهر شد.

مهناز قره‌گزلو، مادر محمد طاها، در گفت‌وگویی با ایران‌اینترنشنال، بی‌توجهی مسؤولان مدرسه را عامل نابینا شدن یکی از چشمان محمدطاها می‌داند .

او درباره چگونگی این ماجر گفت که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه، درپی پرتاب یک تکه‌چوب توسط یکی از دانش‌آموزان به‌سمت محمدطاها، برخورد چوب به چشم او منجربه خونریزی چشمش می‌شود.

او گفته است که این حادثه را یکی از والدین دانش‌آموزان آن مدرسه که در آن‌جا حضور داشته، به خانواده محمدطاها اطلاع داده و گفته است که «محمد طاها با چشمی که درحال خونریزی است، در درفتر مدرسه روی زمین نشسته است».

خانم قره‌گزلو  در ادامه گفت‌وگو با تأکید بر این‌که «هیچ‌کس هیچ‌کاری برایش نمی‌کرد و هرکسی پی کار خودش بود»، توضیح داد زمانی که او وارد مدرسه شده، نزدیک به ۴۵ دقیقه از حادثه گذشته بوده و فرزندش با چشم پر ازخون روی زمین نشسته بوده است. به گفته او، مسؤولان مدرسه، حتی با اورژانس هم تماس نگرفته بودند.

او در ادامه شرح ماجرا گفت: « زمانی که به مدیر مدرسه اعتراض کردم که چرا با من تماس نگرفتید و چرا او را به بیمارستان نبردید، با پرخاشگری ازسوی او روبرو شدم که چرا به من اطلاع داده‌اند؟»

در حال حاضر، نابینایی چشم محمدطاها تأیید شده است و تاکنون دو عمل بر روی چشم او  صورت گرفته و البته هنوز عمل‌های دیگری هم در راه است.

آن‌گونه که مادر محمدطاها می‌گوید، تاکنون هیچ‌کدام از مسؤولان مدرسه و خانواده کودکی که مسبب این اتفاق بوده، آن‌ها را در این حادثه یاری نکرده‌اند و شکایت‌های آن‌ها به آموزش‌وپرورش نیز تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

 

فایل صوتی صحبت‌های مادر محمد طاها:

 

سارا دماوندان
روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More