شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ناامیدی هزاران پناهنده در پی حکم دادستان آمریکا به لغو پناهندگی یک زن قربانی خشونت

 



دادستان کل آمریکا طی حکمی تقاضای پناهندگی یک زن السالوادری را که به دلیل خشونت خانگی اعلام پناهندگی کرده بود، رد کرد.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه ۲۳ خرداد، «جف سشنز»، دادستان کل ایالات متحده آمریکا با رد تقاضای پناهندگی یک فرد قربانی خشونت خانوادگی گفت که قربانیان خشونت خانگی و باندهای جنایتکار واجد شرایط کسب پناهندگی از آمریکا نیستند.

این مقام بلندپایه قضایی آمریکا با متهم کردن مهاجران به «سواستفاده از نظام مهاجرت آمریکا» در حکم خود نوشته که « اینکه کشوری در مقابله با خشونت خانگی و باندهای بزهکار مشکل داشته باشد و یا قشری از جامعه‌اش بیش از دیگران در خطر قربانی‌شدن این خشونت‌ها قرار گیرند به تنهایی دلیل پناهندگی نمی‌شود».

بر اساس حکم سشنز پناهندگی یک زن السالوادری که از طرف دادگاه بدوی به او اعطا شده بود لغو می‌شود.

فعالان حقوق بشر و حامیان مهاجر با انتقاد از این حکم دادستان آمریکا، ابراز نگرانی کرده‌اند که این تصمیم، سرنوشت هزاران پرونده تقاضای پناهندگی در آمریکا را در ابهام قرار خواهد داد.

زن السالوادری در سال ۲۰۱۴ به دلیل اینکه همسر سابقش به او تجاوز کرده از آمریکا درخواست پناهندگی کرد و در اوخر ۲۰۱۶ درخواست پناهندگی او تایید شد.

سشنز، دادستان آمریکا ضمن لغو پناهندگی این زن گفت که «پناهندگی برای حل مشکلات جدی‌ای که مردم در گوشه و کنار جهان با آن روبرواند، نیست».

از آنجا که دادگاه‌های مهاجرتی آمریکا زیر نظر وزارت دادگستری این کشور‌ هستند، ملزم به اطاعت از تصمیات دادستانی‌اند.

وکلای مهاجرت می‌گویند با صدور این حکم سرنوشت هزاران پرونده تقاضای پناهندگی در آمریکا در ابهام قرار گرفته و فعالان حقوق مهاجرت این حکم را بخشی از سیاست دولت آمریکا برای محدود کردن مهاجرت تلقی کرده‌اند.

یک هفته پیش نیز دادستان آمریکا از سیاست جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان که عمدتا از کشورهای آمریکای لاتین به این کشور آمده‌اند دفاع کرد.

کمیساریای پناهندگی سازمان ملل اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۰۰ هزار شهروند السالوادور، هندوراس و گواتمالا که عمدتا زن و کودک هستند به دلیل خشونت و جنگ از کشورهایشان گریخته‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More