شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مهلت سه ماهه  برای تعیین تکلیف گره‌های ترافیکی پایتخت

 

محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، از تعیین ضرب‌الاجل سه ماهه برای تعیین تکلیف گره‌های ترافیکی پایتخت خبر داد.

کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات اجرای طرح شناسایی و برطرف کردن گره‌های ترافیکی تهران گفت: "پس از آنکه طرح شناسایی و برطرف کردن گره‌های ترافیکی پایتخت از  مجلس شورای اسلامی به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران منتقل شد با بررسی محمدرضا مهماندار (رئیس پلیس راهور) و محسن پورسید آقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران)، بررسی گره‌های ترافیکی که لیست آن از سوی پلیس راهور ارائه شده بود صورت گرفت که با مخالفت  معاونت حمل و نقل و ترافیک برای مصوبه شدن این موضوع روبرو شد.

به گفته کرونی، علت مخالفت  بررسی گره‌های ترافیکی و رفع آنها، بخشی از مأموریت‌های این معاونت است و نباید برای آن مصوبه تعیین کنند.
وی در ادامه توضیح داد: "اما با توجه به اینکه بررسی تعدادی از این گره‌های ترافیکی مدت‌هاست در دست مطالعه است و تصمیم‌گیری در خصوص آن نشده، پیش‌بینی شد معاونت حمل و نقل طی سه ماه به صورت دقیق، این گره‌های ترافیکی را تعیین تکلیف کند تا در بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌های لازم انجام شود."
دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اضافه کرد: "فرصت سه ماهه در صحن شورا نیز بررسی و در صورت رأی همه اعضا نهایی و مصوب خواهد شد."

آمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران که ترافیک در آن نقش بسیار عمده ای را بازی می کند، شمار بیماران تنفسی "تا ۶۰ درصد" افزایش می‌یابد.

بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماری‌های سیستم قلبی، عروقی و ریوی، افزایش آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است. به طوریکه "آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است."

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More