شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرعامل خانه مداحان اختصاص بودجه‌ میلیاردی به یک حسینیه در تهران را «دروغ» خواند

 

مصطفی خرسندی، مدیرعامل خانه مداحان در واکنش به اختصاص بودجه‌های میلیاردی به حسینیه‌ها و مراکز دینی،‌ آن را «دروغ» قلمداد کرده و در عین حال از «خرید ۲ هزار بلندگو که هرکدام ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد»، خبر داده است.

مدیرعامل خانه مداحان همچنین، درباره اسناد منتشر شده اختصاص بودجه ۱ و نیم میلیارد تومانی به یکی از حسینیه‌های منطقه ۵ تهران،‌ گفت:« در این رابطه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم، ولی اگر شما بخواهید ساخت و توسعه یک فضا را انجام دهید، شاید این مبالغ لازم باشد. در مورد ما (کانون مداحان و بیت الحزان) نوشته‌اند که مبالغی را دریافت کرده‌ایم، در حالی که دروغ است و اعتباری به ما اختصاص داده نشده است».

خرسندی در این‌باره افزود: «برای کانون مداحان و شعائر آئینی، ۲۰۰ میلیون تومان بودجه در اواخر دوران مدیریتی آقای قالیباف مصوب شد که هنوز پرداخت نشده است».

به گزارش ایلنا،‌ مدیر عامل خانه مداحان،‌ اظهار داشت: «درباره مجمع بیت الحزان که در جدولی اسم آن آمده، گفته شده پولی دریافت کرده است، در حالی که یک ریال هم پرداخت نشده، در صورتی که اختصاص اعتبار به این مجمع مصوب شورای شهر است و شهرداری باید این اعتبار را اختصاص می‌داده که نداده است».

مصطفی خرسندی، با اشاره به اینکه «سازمان تبلیغات اسلامی خودش در پرداخت حقوق ائمه جماعاتشان مانده است و نمی‌تواند کمکی کند»، گفت: «به هر شکل دولت باید اعلام کند که ما به هر شکلی که می‌شود به این مراکز کمک می‌کنیم و یا شهرداری بگوید که در بخش بودجه فرهنگی، اعتباری را برای مراکز دینی در نظر می‌گیریم».

خرسندی با اشاره به اینکه در سطح تهران ۱۲ هزار مداح داریم، گفته است: «شما بررسی کنید که اگر بخواهیم یک کار تولید محتوایی یا پژوهشی انجام دهیم، چقدر بودجه لازم است. تولید و توزیع محتوا هزینه بر است؛ من نمی‌دانم چرا به این موارد توجهی نمی شود».

مدیرعامل خانه مداحان افزود:‌ «ما برای تقویت روضه‌های خانگی نزدیک به ۲ هزار بلندگو که هرکدام ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد خریداری کردیم. من باید به افراد مختلف، سازمان‌ها و ارگان‌ها (وزارت ارشاد و شهرداری) تقاضا کنم که بتوانم برای فعالیت ها بودجه بگیریم. جای سوال است که متولی کمک به مراکز دینی در این مملکت کجا و کیست؟»

 

ماجرای کمک یک ونیم میلیاردی شهرداری تهران به حسینیه «ریحانه‌الحسین»  

به گزارش سایت جماران،‌ یاشار سلطانی روزنامه‌نگار و مدیر مسؤول وب‌سایت معماری نیوز،‌ ۹ بهمن ماه سال‌جاری با انتشار اسنادی اعلام کرد که «شهرداری منطقه ۵ تهران مهرماه امسال کمک یک و نیم میلیارد تومانی را به حساب حسینه «ریحانه‌الحسین» واریز کرده است».

انتشار این اسناد توسط یاشار سلطانی،‌ واکنش و جنجال زیادی را در فضای مجازی برانگیخت.

یاشار سلطانی با انتشار تصویر فوق در حساب توییتری خود نوشت:

«معاونت فرهنگی شهرداری تهران طی چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد از بودجه این معاونت را در اختیار حسینیه‌ها، مساجد و حتی مداح‌ها قرار داده است. برای مثال شهرداری منطقه ۵ در مهرماه امسال، ۱/۵میلیارد تومان به حسینیه ریحانه‌الحسین (مداح بنی‌فاطمه) پرداخت کرده است».

 

 

یاشار سلطانی پیشتر نیز افشا کننده برخی از املاک نجومی بوده است.

این درحالیست که حسینیه ریحانه‌الحسین با انتشار بیانیه شدیداللحنی،‌ این خبر را به شدت تکذیب کرده و «ماجراهای پیش‌آمده را در جهت تضعیف اعتقادات دینی» دانسته است.

این حسینیه همچنین ضمن پذیرش دریافت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومانی، خبر کمک یک و نیم میلیاردی را «بهتان و دروغی کثیف» عنوان کرده است و در اطلاعیه خود بارها تاکید کرده که مجید بنی‌فاطمه این پول‌هارا دریافت نکرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More