شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قطع پیاپی برق در شهرهای مختلف ایران

 

قطعی برق در تهران و برخی از شهرهای ایران طی روزهای اخیر به صورت پیاپی اتفاق افتاده و در برخی از استان‌ها انتظار قطعی‌های روزانه وجود دارد. 

مقام‌های شرکت توزیع برق می‌گویند که دلیل قطعی برق مربوط به افزایش مصرف و ناشی از گرمای هوا است. آنها از شهروندان خواسته‌اند مصرف انرژی را مدیریت کنند. 

هم‌زمان همایون حائری  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی  گفت از کسانی که بیش از «الگوی مصرف» از برق استفاده می‌کنند قیمت واقعی آن دریافت خواهد شد. 

 او توضیح داده که «کاهش شدید نزولات آسمانی» محدودیت هایی را در استفاده از ظرفیت‌ نیروگاه‌ها به وجود آورده است. 

در برخی شهرها نیز از سوی شرکت توزیع برق به مردم اطلاع داده شده که باید منتظر قطعی برق و همچنین کاهش آب آشامیدنی نیز باشند.

شرکت توزیع برق استان اصفهان جدولی را تحت عنوان جدول قطعی برق در اختیار شهروندان قرار داده و گفته که در مناطق مختلف روزی ۲ ساعت قطعی برق خواهد بود.

روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی نیز گفته است که به دلیل گرمای هوا در روزهای اخیر مصرف برق به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و اگر مدیریت مصرف انجام نشود، احتمال خاموشی بالا است.

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی از قطع پیاپی برق در مناطقی از استان خوزستان خبر داده و علت این قطعی را افزایش دما عنوان کرده است. بنابر این گزارش، برخی شهروندان اهوازی روز یکشنبه از قطعی برق خود در روزهای متمادی و در زمان پیک برق خبر داده و خواستار پاسخگویی مسئولان شرکت برق اهواز شدند.

علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز نیز به ایرنا گفته که افزایش بار شبکه به همراه افزایش دما به تجهیزات برق فشاری مضاعف وارد کرده یا باعث از کار افتادن آنها می شود.

غلامرضا رضایی‌فر مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز نیز دهم تیرماه از قطع احتمالی برق در این استان طی روزهای آینده خبر داد.

به گفته او براساس پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده،  دمای هوای این استان به مرز ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید و احتمال این وجود دارد که با  قطعی جریان برق و کاهش آب آشامیدنی در برخی مناطق استان روبرو شویم.

او از مردم خواست به منظور برخورداری همگان از برق و  آب آشامیدنی در تمام ساعت های شبانه روز، در مصرف درست دقت لازم را داشته باشند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More