شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قطع برق در ریگان کرمان درپی طوفان شن

 

طوفان شن، منجربه قطع برق ۱۲ روستای ریگان در استان کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امین باقری، فرماندار ریگان، روز جمعه ۱۷ آذرماه، اعلام کرد که طوفان شن به‌همراه ریزگردها، باعث شکسته‌شدن تیرهای برق و قطع برق ۱۲ روستای این شهرستان از توابع استان کرمان شده است.

او ساعاتی پس‌از آن، اعلام کرد که از ۱۲روستای ریگان، برق پنج روستا همچنان قطع است و تلاش نیروهای برق رسانی برای وصل برق ادامه دارد.

به گفته‌ی فرماندار ریگان، طوفان شن، طی دو روز گذشته، ضمن سلب آسایش ساکنان شهرستان ریگان، ۴۳ نفر را راهی مراکز بهداشتی-درمانی کرده و موجب شکستگی تیرهای برق در روستاهای شیرآباد ریگان شده است.

باقری با اشاره به خسارت‌های ناشی‌از طوفان به کشاورزان ریگانی، ازجمله شن‌گرفتگی باغات، نخیلات و مزارع گندم و جو، وضعیت آن شهرستان را بحرانی دانست.

او همچنین با اشاره به کاهش دید افقی در محور ترانزیتی ریگان - چابهار و کندی تردد در این محور، درصورت تشدید غلظت ریزگردها و طوفان شن، از احتمال مسدودشدن آن و همچنین محور ریگان - نرماشیر، خبر داد.   

فرماندار ریگان با اشاره به نجات سرنشینان ۱۵ وسیله‌ی نقلیه‌ی گرفتار در شن به‌دست نیروهای امدادی، اعلام کرد کلیه‌ی مراکز بهداشتی-درمانی در شهرستان ریگان و تمامی نیروهای امدادی در محور ریگان - ایرانشهر، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

شهرستان ریگان که در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شهر کرمان واقع شده است، یکی‌از کانون‌های بحران فرسایش بادی و ریزگردها در ایران محسوب می‌شود و تا به امروز، ۱۵ روستای شهرستان ریگان، به‌علت طوفان شن و ریزگردها، خالی از سکنه شده‌ است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More