شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرماندار سرپل ذهاب وضعیت شهر را عادی توصیف کرد

 

اکبرسنجابی، فرماندار سرپل ذهاب گفته است که شرایط این شهر همانند شهرهای غیرزلزله زده است و مسئله بحرانی وجود ندارد.

سنجابی روز سه شنبه اول اسفند، در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر شرایط دشوار زندگی ۲۵ هزار خانوار زلزله زده که در حال حاضر در چادر و کانکس به‌سر می‌برند به خبرگزاری ایلنا گفت که «قرار نیست که همه خانوارهای سرپل ذهاب کانکس دریافت کنند. قرار بود که به خانواده‌های ساکن واحدهای تخریبی کانکس تحویل داده شود». به گفته فرماندار سرپل ذهاب، بعضی از افراد به میل خودشان به‌جای دریافت کانکس مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت کردند.

شامگاه روز یک‌شنبه ۱۲ آبان زلزله‌ای به قدرت ۷/۳ ریشتر مناطق وسیعی از غرب ایران را لرزاند. زلزله کرمانشاه به منطقه وسيعی از سرپل‌ذهاب، قصرشيرين، ثلاث باباجاني، اسلام‌آباد و ساير شهرستان‌های غرب استان خسارات سنگينی وارد کرد و بیش از ۱۰ هزار کشته و مصدوم برجای گذاشت.

حال با گذشت صد روز از این واقعه مردم این استان، به‌خصوص ساکنان مناطق روستانشین همچنان از نبود سرپناه، شیوع شپش، بیماری‌های واگیر دار، مشکلات عفونی، سرمای سخت شب‌ها و تعطیلی برخی مدارس به دلیل سرما، شکایت می‌کنند.

فرماندار سرپل ذهاب اما در گفت‌و‌گوی روز سه‌شنبه خود تمامی موارد گفته شده را تکذیب و اعلام کرد: «تا به امروز هیچ کودکی در مناطق زلزله زده به‌دلیل سرما از رفتن به مدرسه خودداری نکرده است».

وی در ادامه درباره وجود یک سرویس بهداشتی برای هر ۱۰ خانوار، گفت که تأمین سرویس بهداشتی در حوزه اختیارات و وظایف فرمانداری نیست و بنیاد مسکن باید پاسخگو باشد.

به گفته سنجابی در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد مسکن تعمیر شده‌ که در این واحدها حمام و سرویس‌های بهداشتی سالم وجود دارد.

این در حالی است که روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ماه، همزمان با بارش پی درپی باران و آبگرفتگی چادرها در مناطق زلزله زده، رضا محمودیان، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آبگرفتگی کانکس و چادر ۲۵ هزار خانوار زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد و از آن به‌عنوان معضل تازه مردم مصیبت‌زده سرپل ذهاب نام برد.

بر اساس آمار رسمی تا کنون ۳ نفر براثر آتش‌سوزی در چادرهای محل اسکان، کشته شده‌اند. اما برخی منابع این آمار را ۵ نفر اعلام کرده و گفته‌اند که دو کودک نیز بر اثر سرما و نبود امکانات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.

شرایط جغرافیایی اطراف سرپل ذهاب با رشته کوه های بلند، دشت و مزرعه پوشیده شده است. همزمان با وقوع زلزله تصمیم آن اهالی بر این بود که در شهر مانده و درحریم رودخانه الوند اسکان پیدا کنند. بارش باران‌های پی درپی در این استان باعث شد، این منطقه دچار سیلاب شود و مردم سرپل ذهاب بار دیگر طعم آوارگی و بی خانمانی را بچشند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More