شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عیسی کلانتری: اطلاعات دقیق محیط‌زیست ایران را از آمریکا می‌گیریم

 

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، ضمن رد اتهام جاسوسی فعالان محیط زیست گفت که ایران اطلاعات مربوط به بخش آب را از مراکز علمی آمریکا دریافت می‌کند.

کلانتری روز شنبه ۲۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اظهار بی‌اطلاعی از سرنوشت افراد بازداشت شده محیط زیستی متهم به جاسوسی،‌ اعلام کرد که روحانی گروه چهار نفره برای پیگیری وضعیت بازداشتی‌ها و مذاکره برای آزادی آنها در نظر گرفته است.

کلانتری در خصوص علت بازداشت فعال محیط زیست و بخشی از اتفاقاتی رخ داده در این خصوص افزود: «با اطلاعات خیلی کم می‌خواهیم بگوییم حق با ماست.» 

او با بیان اینکه مشخص کردن مقصر بودن یا نبودن فعالان محیط زیست بازداشتی به اتهام جاسوسی امکان پذیر نیست، گفت که دوربین‌ها از فاصله ۲۰متری هم یوزپلنگ و شتر را نمی‌تواند تشخیص دهد.

 

  • بعضی‌ها قدرت دارند و اهل گفت‌وگو هم نیستند

رئیس سازمان محیط زیست انتقاد کرد که برخی ها در یک طرف ماجرا قدرت دارند و اهل گفت‌وگو هم نیستند و باید فشارها را هم تحمل کرد. 

او مساله با بیان اینکه آب مساله پنهانی نیست، گفت: «آقای وزیر اطلاعات گفتند این‌ها اطلاعات آب را به آمریکا می‌داده‌اند. من گفتم این حتماً درست نیست چرا که من اطلاعات دقیق دریاچه ارومیه را از یک دانشگاه آمریکایی می‌گرفتم! من هم واقعاً نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر بکنم و غیر از هومن جوکار بقیه را از نزدیک هم نمی‌شناسم».

روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از «شناسایی و دستگیری چند نفر به اتهام ارتباط با یک پرونده جاسوسی در ایران» خبر داد و گفت: «این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی، اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک را جمع آوری می کردند».

فعالان محیط زیستی که به اتهام امنیتی بازداشت شده‌اند که هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان و کاووس سید امامی از جمله بازداشتی‌ها هستند که کاووس سیدامامی در زندان با عنوان «خودکشی» جان خود را از دست داد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More