شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عوامل فیلم لرد بر روی فرش قرمز کن

 

 

نسیم ادبی، سودابه بیضایی و رضا اخلاقی راد، در کنار محمد رسولف کارگردان فیلم «لِرد»، در مراسم فوتو کال هفتادمین جشنواره فیلم کن بر روی فرش قرمز  حاضر شدند.

«لِرد» ششمین ساخته بلند محمد رسول‌اف در سال ۱۳۹۵ است. این فیلم  پس از چند سال دوری از تولیدات رسمی سینمای ایران، زمستان ۱۳۹۵ با دریافت پروانه ساخت، مقابل دوربین رفت، اما از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد.
این فیلم  برای رقابت در بخش نوعی نگاه هفتادمین جشنواره فیلم کن که توسط  اصغر فرهادی افتتاح شد،‌ شرکت کرد.
اصغر فرهادی در هنگام افتتاحیه جشنواره  گفت: «به هفتادمین جشنواره فیلم کن خوش آمدید، جایی که فرهنگ‌ها با احترام متقابل با یکدیگر به زبان سینما گفت وگو می‌کنند. برای شما ۱۲ روز سرشار از شور و شوق گفتگو و لحظات به یاد ماندنی آرزو می کنم. ۱۲ روز برای کشف فیلم‌هایی که شما را به فکر درباره شرایط انسانی امروز وامی‌دارد. به هفتادمین جشنواره فیلم کن خوش آمدید.»
در این افتتاحیه،  «لی لی رز پاپ» فرزند ۱۹ ساله «جانی دپ» بازیگر معروف هالیوودی نیز به عنوان نماد جوانی در کنار اصغر فرهادی برای افتتاح رسمی جشنواره کن حضور داشت.
فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی سال گذشته دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را از جشنواره معتبر کن را کسب کرد.
در این میان، فیلم کوتاه «وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی و همچنین «حیوان» به کارگردانی بهمن ارک به عنوان نمایندگان ایران در جشنواره امسال حضور دارد.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در کن فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More