شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عذرخواهی شرکت اپل از پایین‌آمدن سرعت گوشی‌های آیفون

 

 

انتشار گسترده‌ی خبر پایین نگه‌داشتن عمدی سرعت گوشی‌های مدل قدیمی آیفون ازسوی شرکت اپل، این شرکت را وادار‌ کرد که تمهیداتی برای جبران این کاستی در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز پنج‌شنبه ۷ دی‌ماه، شرکت اپل به‌خاطر تعمد در پایین نگه‌داشتن سرعت گوشی‌های مدل پایین تولیدی‌اش، از دارندگان این تولیدات عذرخواهی کرد. به‌دنبال پخش این خبر، تعداد زیادی از دارندگان این تولیدات، علیه آن شرکت شکایت کرده‌اند.

اپل اعلام کرده که این سیاست، به‌دلیل مشکل باتری در این گوشی‌ها بوده است، اما برای برگرداندن اعتماد مشتریانش، تغییراتی در سیاست خود اعمال خواهد کرد.

این شرکت، قیمت تغییر باتری برای گوشی‌های آیفون ۶ به بالا را از ۷۹ دلار، به ۲۹ دلار کاهش داده و همچنین، در نسخه‌ی جدید نرم‌افزار سیستم عامل روی این گوشی‌ها، اطلاعاتی درخصوص عملکرد باتری، در اختیار دارندگان این مدل گوشی‌ها قرار خواهد داد.

در اطلاعیه‌ی این شرکت آمده است: «آگاهیم که برخی از کاربران احساس می‌کنند که اپل آن‌ها را ناکام گذاشته؛ از این بابت عذرخواهی می‌کنیم».

مشتریان این شرکت، قبلاً متوجه آهسته‌شدن گوشی‌هایشان شده بودند و این موضوع را به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی، مطرح کرده بودند. بیشتر آن‌ها فکر می‌کردند که تعمدی در این کار بوده، تا آنان را وادار به خرید مدل جدیدتر آیفون کند. این شرکت اعلام کرده است که به‌دلیل پیر‌شدن باتری، این گوشی‌ها نمی‌توانند نیروی لازم را به قطعات برسانند؛ بنابراین اپل مجبور به آهسته کردن سرعت این مدل‌ها شده‌ است؛ امری که تأییدی بر گمانه‌زنی‌های مشتریان این شرکت است. اما اپل، اتهام مبنی‌بر انجام این کار، برای مجبور‌ کردن مشتریان به خرید آیفون تازه را رد کرده‌ است.

در کالیفرنیا تاکنون هشت مورد شکایت علیه اپل در این خصوص ثبت شده‌ است. در فرانسه نیز گزارش‌هایی حاکی‌از شروع روند قانونی علیه این شرکت، به‌خاطر آهسته‌کردن سرعت این گوشی‌‌های مدل قدیمی آیفون، منتشر شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More