شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهربانو امانی: مردان عرضه اداره خانه‌های خود را هم ندارند


شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از برخی واکنش ها نسبت به فعالیت زنان در  جامعه گفت: زنان شهروند درجه دوم نیستند و در شرایط فعلی اقتصادی این آستر جیب مردان است که وضعیت بدتری دارد.
به گزارش تسنیم، روز سه‌شنبه سوم بهمن در چهلمین جلسه شورای شهر تهران شهربانو امانی نسبت به شرایط زنان و تفکراتی که مانع از فعالیت آنها می‌شود انتقاد کرد و گفت: «در این روزهای اخیر گزارش‌های متعددی در رسانه‌ها دیدم که باید نکاتی را در موردشان عنوان کنم. اولا که زنان شهروند درجه دوم نیستند و مرگ آتنا محمدی ورزشکار زنی که به تازگی جان خود را از دست داده است و نحوه ورود رسانه‌ها به این خبر و توجه مسئولان به این خبر توجه ما را جلب کرد.» این عضو شورای شهر، با اشاره به فوت همزمان یک ورزشکار وزن و یک شهروند خاطر نشان کرد: در هفته ای که گذشت دو اتفاق همزمان رخ داد که رسانه‌های زیادی به آن پرداختند اما ما شاهد بودیم که اطلاع رسانی نسبت به خبر فوت آتنا محمدی جوان ورزشکار فوتبالیستمان به چه صورت بود.
به گفته امانی، هفته گذشته اتفاقی در خصوص فوت یکی از شهروندان در طی تخریب ملک شهرداری در منطقه ۱۸ صورت گرفت و رسانه‌های زیادی به آن پرداختند اما شاهد بودیم که اطلاع‌رسانی در مورد خبر فوت آتنا محمدی به گونه‌ای دیگر بود.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اتفاق دیگری که صورت گرفت برخورد با متین معززی دختر دوچرخه‌سوار بود که در این زمینه نیز سوالات بسیاری مطرح است.
امانی همچنین خاطر نشان کرد: در گذشته همیشه زنان را زیر سوال می‌برند که ادامه تحصیل به چه کار شما خواهد آمد. زنان بهتر است بروند شوهر کنند و حالا نیز به دفعات تکرار می کنند که  زنان از ورزش چه می خواهند و زن را چه به ورزش و با این رفتاها و گفته‌ها می خواهند زنان را مهجور و ناتوان کنند.
او با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: با این شرایط بد اقتصادی که آستر جیب همه درآمده، آستر جیب مردان که وضعیت بدتری دارند و مردان حتی عرضه اداره خانه‌های خود را هم ندارند پس بهتر است قدری به زنان جامعه اهمیت بیشتری داده شود.
شهربانو امانی چندی پیش نیز به خبرگزاری ایلنا درخصوص حضور زنان در جامعه گفته بود که یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند، اما وقتی بحث حضور فعالانه زنان در اجتماع مطرح می‌شود، معتقدند؛ فامیل و محارمشان باید در اجتماع حضور پیدا کنند و عده کثیری از جامعه را نادیده می‌گیرند و این نسخه را فقط برای خاندان خود می‌پیچند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More