شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار قربانیان قارچ‌های سمی به  ۱۵ نفر رسید

 

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران اعلام کرد تعداد افرادی که در اثر مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داده‌اند، به ۱۵ نفر رسید.

 خالدی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری فارس، افزود: «تا ساعت ۱۸ امروز، مجموع مراجعان به اورژانس بر اثر مسمومیت با قارچ سمی به ۱۰۱۷ نفر رسیده که ۱۱۶ تن در بیمارستان بستری هستند».

او گفت که بیشترین آمار مسمومیت‌ها مربوط‌به استان کرمانشاه است که هفت نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان، جان خود را از دست داده‌اند.

از بقیه افرادی که جان خود را در اثر مصرف قارچ‌های سمی از دست داده‌اند، ۳ نفر در استان لرستان، ۳ نفر در کردستان و ۲ نفر دیگر در استان آذربایجان غربی بوده‌اند.

مهرداد علی‌بخشی، مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور نیز روز دوشنبه گفت که مسمومیت با قارچ سمی در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان‌غربی، مرکزی و همدان دیده شده است. او از مردم خواست که از خرید قارچ‌های فله ای خودداری کنند.

علائم مسمومیت با قارچ‌های سمی، ۶ تا ۸ ساعت پس از مصرف بروز می‌کند. این نوع مسمومیت، هیچ پادزهری ندارد  و تنها راه نجات در مراحل حاد مسمومیت، پیوند کبد است که در مواردی نیز به مرگ ختم می‌شود.

طی چند روز گذشته مصرف قارچ های خودرو ، افراد زیادی را در استان‌های مختلف ایران، روانه بیمارستان کرده که تا امروز، بنابر آمار رسمی، ۱۵ نفر از آن‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.  

به گفته برخی کارشناسان، شرایط جوی و رعدوبرق‌های زیاد باعث شده که قارچ‌های بسیاری سر از خاک بیرون بیاورند که عمده آن‌ها سمی‌اند.

 

گفتگو با رضا آمری‌نیا درباره مصرف قارچ‌های سمی در ایران
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More