شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زمین‌لرزه ۵/۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند

 

زمین‌لرزه‌ای نسبتاً شدید، به قدرت ۵/۲ ریشتر، ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه‌ی چهارشنبه‌شب (۲۹ آذرماه)، شهرهای تهران و کرج را لرزاند. این زمین‌لرزه، در شهرهای دیگر استان‌های تهران و البرز، استان قم و همچنین در بخش‌هایی از استان‌های قزوین و مرکزی نیز احساس شده است.

به گزارش مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران (مرکز لرزه‌نگاری کشوری)، این زمین‌لرزه در عمق ۷کیلومتری زمین به‌وقوع پیوسته و مرکز آن، حوالی ملارد تهران و در مرز استان‌های تهران و البرز بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اعلام کرده است: «درحال بررسی وضعیت هستیم و تمامی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند».

رییس  سازمان مدیریت بحران کشور همچنین اعلام کرد بر اساس گزارش‌های اولیه درمقاطعی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است.

او گفت:  در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در  محل هستند  و گزارشی به ما ارائه نشده است

نجار با بیان اینکه گسل فعال در این زلزله گسل اشتهارد به مشکین دشت بوده گفت این زلزله ربطی به گسل تهران نداشته ولی ساکنان البرز و غرب تهران هوشیاری خود را حفظ  کرده و البته آرامش داشته باشند.

نجار با بیان اینک بر اساس گزارش‌های اولیه دربخش‌هایی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است، از شهروندان  خواست حتما به دستورات پلیس راه گوش کرده و به هیچ عنوان از جاده چالوس تردد نکنند.

همچنین مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از آماده‌باش استان‌های قزوین، قم، مرکزی، مازندران، البرز و تهران خبر داده است.

درپی وقوع زمین‌لرزه، مردم در بیشتر مناطق شهر تهران، از منازل خود خارج شده‌اند و در خیابان‌ها به‌سر می‌برند، اما هنوز از خسارات و تلفات احتمالی آن، گزارشی منتشر نشده است.

در همین حال رئیس اورژانس کشور با تاکید بر تحت کنترل بودن اوضاع گفت که تاکنون هیچ آماری از تلفات یا زخمی‌های این زلزله مخابره نشده است.

مرادی، رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفته احتمال پس‌لرزه‌های بیشتر وجود دارد.

همچنین به گفته ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، تاکنون در تهران هیچ موردی از تخریب ساختمان و تلفات جانی و مالی گزارش نشده است.

او گفته تیم‌های ارزیاب نیز در حال انجام وظایف خود هستند و به محض مشاهده هرگونه خساراتی، آن را گزارش خواهند کرد.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری ضمن دعوت مردم به حفظ خونسردی و آرامش از آنان خواست، با استقرار در فضاهای باز، حتی‌الامکان از تردد های غیرضروری خودداری کنند.

 

این خبر تکمیل می‌شود …

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More