شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زلزله 4/2 ریشتری دوباره تهران و کرج را لرزاند / یک کشته و ۴۶ زخمی

۱:۱۰  بامداد

دقایقی پیش زلزله‌ای به قدرت ۴/۲ ریشتر تهران و کرج را لرزاند.

گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در شهرهای هم‌مرز تهران و کرج همانند زلزله قبلی شدید و پرصدا بوده است.

گزارش های حاکی از آن است که حوالی ساعت ۱:۰۰ بامداد چهارشنبه (۶ دی‌ماه) لرزش زلزله در برخی نقاط تهران احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد که در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد  به وقت تهران زلزله‌ای به قدرت ۴/۲ در مقیاس ریشتر استان‌های تهران و البرز را لرزانده است.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در ۴ کیلومتری ملارد (استان تهران)، ۷ کیلومتری مشکین دشت (استان البرز) و ۷ کیلومتری صفا دشت (استان تهران) بوده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری کرج و ۴۲ کیلومتری شهر تهران رخ داد.

بر اساس گزارش‌های مردمی، این لرزش در اسلامشهر و کرج هم احساس شده است.

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، تا لحظه مخابره این خبر هیچ‌گونه حادثه ناشی از زلزله گزارش نشده است.

همچنین سازمان اورژانس کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب در پی این زمین‌لرزه خبر داد و اعلام کرد که تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.

بر اساس اعلام این سازمان، تمام نیروهای اورژانس در آماده‌باش هستند .

همچنین، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه ۴/۲ ریشتری که دقایقی قبل مرز دو استان تهران و البرز را لرزانده بود، گفت: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت - اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این زلزله از جمله پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵/۲ ریشتری هفته گذشته در تهران و البرز بود، گفت: جای نگرانی بابت این زلزله وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دستور سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی در استان‌های تهران و البرز در آماده‌باش هستند، گفت: آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی وجود دارد.

اکبرپور با تاکید بر اینکه شهروندان همواره باید نسبت به وقوع حوادث طبیعی هوشیار باشند، گفت: اما این معنایش ترس و وحشت مردم نیست و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و همانطور که گفتم این زمین‌لرزه از پس‌لرزه‌های زلزله هفته گذشته است.

 

۰۹:۰۰

بر اساس گزارش‌های موجود تعدادی از مردم ساکن مناطق استان‌های البرز و تهران در هنگام فرار از ساختمان‌ها مصدوم شده‌اند.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن یک نفر و  زخمی شدن دست‌کم ۷۵ نفر است. مدیر کل مدیریت بحران استان البرز از بستری شدن سه مصدوم در بیمارستان خبر داد.

برخی از مدارس و مراکز آموزشی در این استان‌ها تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این حادثه علی سلیمانی ۵۸ ساله بر اثر ترس و ایست قلبی تنفسی  در‌گذشت.

 

این خبر تکمیل می شود

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More