شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رد پای ۳۱ نفر از مقامات در ورود بیش از ۶هزار خودروی قاچاق به ایران

امیر خجسته نماینده همدان و فامنین در مجلس و رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا از دست داشتن ۳۱ نفر از مسئوولان ایران در  ورود بیش از ۶ هزار خودرویی که به صورت قاچاق وارد ایران شده است خبر داد.

خجسته، ۶ اردیبهشت در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، بار دیگر با انتقاد از عملکرد مسئوولان گمرگ به ورود ۶هزار و ۴۴۱ خودروی قاچاق طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: «احدی نتوانسته جلوی قاچاق به این بزرگی را بگیرد».

این نماینده مجلس ضمن اشاره به دست داشتن عده‌ای از مسئولان در ورود کالای قاچاق به کشور گفت که ۳۱ نفر از سران کشور که در مقوله قاچاق کالا دست داشتند شناسایی و اسامی آن‌ها به مقامات قضائی اعلام شده است.

به گفته رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا، وقتی «از سوزن تا خودرو را به کشور وارد می‌کنند» و کسی نمی تواند مانع ورود محموله های قاچاق به ایران بشود چگونه می توان از تولید داخلی «حمایت» کرد و آن را «توسعه» داد.

خجسته پیشتر نیز  اداره کل گمرک را مسئول ورود کالای قاچاق به ایران دانسته و گفته بود که این سازمان نسبت به ورود قاچاق کالا به کشور بی‌اعتناست.

او در آذر سال گذشته در جلسه علنی مجلس به صراحت اعلام کرده بود که  قاچاق کالا در انحصار برخی افراد است و این کالاها از مبادی رسمی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

به گفته این نماینده، یکی از دلایل ورشکستگی  بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدی‌ها به مرور زمان  ورود کالای قاچاق است و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

آخرین آمار اعلام شده از سوی احمد انارکی محمدی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا حاکی از  حجم ۱۲میلیاردو ۶۰۰ میلیون دلاری دارد که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به شکل رسمی اعلام شده است رقمی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را تخمین زده دانسته و می‌گویند واقعی نیست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More