شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

راز ۵۰۰ ساله رافائل در واتیکان حل شد

 

در جریان پاکسازی و بازسازی یکی از اتاق های موزه واتیکان، دو تابلوی نقاشی متعلق به رافائل، نقاش دوران رنسانس پیدا شد.

متخصصین بر این باورند که این دو تابلو، آخرین تابلوهای این نقاش پیش از مزگ زودرس او در سال ۱۵۲۰ میلادی و در سن ۳۷ سالگی هستند.

به گزارش سی ان ان، فابیو پیاسنتینی، رئیس بخش مرمت این پروژه در واتیکان گفت: "این یک احساس شگفت انگیز است. دانستن این که این تابلوها آخرین آثار این هنرمند هستند،با حس حضور او در این زمان همراه است."

دو شخصیت زن این تابلوها، یکی تصویرگر عدالت و دیگری دوستی است، توسط رافائل در سال ۱۵۱۹ نقاشی شده ، ولی مرگ زودرس رافائل امکان تکمیل این آثار را از بین می‌برد. پس از مرگ رافائل هنرمندان دیگری نقاسی این دیوار را به پایان رسانند و آثار رافائل به فراموشی سپرده می‌شود.

 

 

پاپ ژولیوس دوم در سال ۱۵۰۸، رافائل را برای نقاسی آپارتمان خصوص‌اش به خدمت گرفت. رافائل نقاشی سه اتاق از آپارتمان را به پایان می رساند که امروزه بعنوان اتاق‌های رافائل شناخته می شوند.

او سپس به برنامه ریزی برای اتاق چهارم می پردازد. اتاقی که بزرگترین اتاق آپارتمان است. سالن پذیرایی که به سالن کنستانتین مشهور است.

او قصد داشت که این اتاق را برخلاف اتاق های پیشین که به تکنیک سنتی کاشیکاری نقاشی شده بود با استفاده از رنگ روغن نقاشی کند.

بر اساس مدارک و اسناد معتبر، رافائل این دو نقاشی را بر اساس تجربه جدیدی بر رنگ روغن آغاز کرده است. آگاهی از این موضوع سرنخی بود برای کشف این آثار. زمانی که مرمت کاران سرگرم پاکساری سالن کنستانتین بودند متوجه شدند که نقاشی پیکر این دو زن با تکنیک رنگ روغن خلق شده اند در حالیکه سایر آثار درون این سالن با استفاده از شیوه کاشیکاری فرسک ساخته شده اند.

 

استفاده از اشعه مافوق بنفش و مادون قرمز، سوء ظن دانشمندان را برطرف کرد و نشان داد که این دو اثر با سایر آثار این سالن بسیار متفاوت هستند و متخصصان با قطعیت به این نتیجه رسیدند که این دو تابلو اثر رافائل می باشند.

تکنیک‌های به کار گرفته شده توسط رافائل در بکارگیری قلم مو و استفاده از طیف‌های غیر معمول رنگی از محکم ترین دلایلی است که نشان می دهد این آثار توسط رافائل خلق شده‌اند.

 

مرمت و بازسازی این دو اثر و سایر بخش‌های سال کنستانتین تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید و هزینه این بازسازی ۲.۷ میلیون یورو معادل ۳.۱ میلیون دلار است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More