شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس سازمان محیط زیست : منشاء ریزگردهای خوزستان داخلی است

 

در حالیکه اداره محیط زیست استان خوزستان، میزان غلظت ریزگردهای روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در هوای اهواز را ۴۷ برابر بیش از حد مجاز اعلام کرده، عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌ زیست می‌گوید که منشاء ریزگردها در خوزستان داخلی است.

کلانتری روزچهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، میزان ریزگردها در خوزستان را بالای ۱۰۰میکرون اعلام کرد و گفت: «وقتی حق‌آبه محیط زیست داده نمی شود و وضعیت رودخانه کارون نیز اینگونه است باید شاهد وجود ریزگردها باشیم».

روز سه‌شنبه، روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرده بود که غلظت گرد و غبار در اهواز به  ۶۰ برابر حد مجاز رسیده است.

از سوی دیگر رضا اردکانیان، وزیر نیرو نسبت به این اظهارها اکنش نشان داد. اردکانیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت که تخصیص حقابه و پرداخت آن یک مسئله کاملا طبیعی و قانونی است، اما زمانی می‌توان حقابه را پرداخت کرد که  بارش‌ها نیز طبیعی باشد.

به گفته وزیر نیرو، به دلیل کاهش بارش، حقابه‌ها نیز به میزان تعیین شده تخصیص نیافت. اردکانیان ابزار امیدواری کرد که بتوان در صورت افزایش بارش‌ها، حقابه‌ها را نیز درنظرگرفت.

اردکانیان همچنین از همکاری سپاه پاسداران با سازمان محیط زیست خبر داد. آنگونه که وزیر نیرو می‌گوید، در پی مذاکرات صورت گرفته، سپاه پاسداران اعلام آمادگی کرده است که تجهیزات لازم را برای اجرای طرح باروری ابرها تدارک ببیند.

چندی پیش اردکانیان درباره اجرای طرح باروری ابرها در جمع استاندارن گفته بود که این طرح جدید نیست و حدود بیست سال است که اجرا می‌شود، اما در حال حاضر تجهیزات آن کمی مستعمل‌ بوده و نیاز به تجهیز دارد.

وی از تمامی دستگاه‌ها خواست که در این زمینه وزارت نیرو را یاری کنند، که در حال حاضر سپاه آمادگی خود را اعلام کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More