شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
روزنامه‌خوانی چهارم اسفند‌ماه

دیپلماسی خواستگاری

 

 

روز اول هفته هم با انتظار و بحران آغاز شد. گروه ویژه اقدام مالی یک فرصت چهارماهه دیگر به ایران داده است تا به اف‌.ای‌.تی‌.اف ملحق شود و به نوشته روزنامه آرمان، این آخرین فرصت مجمع تشخیص مصلحت برای تصویب اف‌.‌ای‌.تی‌.‌اف است.

از سویی دیگر در چند روز گذشته، ایران پالس‌های مثبتی به عربستان فرستاده است بلکه روابط تیره دو قدرت خاورمیانه رو به بهبود رود. اکبر صالحی، وزیر خارجه سابق و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی، میان‌دار صلح شده و حالا عکسش بر جلد روزنامه اعتماد است، با تیتر«مذاکره، حتی با عربستان».

هرچند ایران فرصتی تازه برای پیوستن به معاهده ضد‌پولشویی پیدا کرده و دولت هم به رابطه با عربستان تمایل نشان داده، چیزی تغییر نکرده است.

سرمقاله روزنامه ابتکار با عنوان «دماسنج اعتماد در کشور» را محمد‌علی وکیلی نوشته، حرف‌های تلخی زده و گفته است مردم رفته‌رفته امیدشان به آینده فرزندانشان را از دست می‌دهند و نظام باید هر‌چه سریع‌تر دست به اصلاحات بزند وگرنه فردا دیر است.

وضعیت آشفته کشور محمد‌رضا عارف، رییس ساکت فراکسیون امید، را هم به حرف آورده است و اظهارنظرش مبنی بر این‌که اگر مردم ناامید شوند، از همه عبور می‌کنند را دو روزنامه اسکناس و اقتصاد ملی تیتر کرده‌اند.

آنچه تا حالا خواندید از نگاه روزنامه‌های اصلاح‌طلب و مستقل بود، اما دنیا از چشم اصول‌گراها طور دیگری است.

کیهان در یادداشتی همه را به شجاعت فراخوانده و نوشته است از این ترامپ دیوانه نترسید. روزنامه خراسان از انتقام در هر نقطه از جهان خبر داده و درباره هشدار سردار سلیمانی به پاکستان در پی کشته شدن نیروهای سپاه گزارشی منتشر کرده است.

سردار سلیمانی بر جلد روزنامه جوان هم است واین بار در حال هدیه دادن انگشترش به جوان شطرنج‌باز. آرین غلامی در مسابقات جهانی شطرنج از بازی با شطرنج‌باز اسرائیلی در آستانه قهرمانی انصراف داد و سردار سلیمانی انگشترش را به او هدیه داد. حالا غلامی می‌گوید این انگشتر بهترین مدالی است که گرفته است.

برویم سر‌وقت روزنامه‌خوانی و خودتان میان اصول‌گراها و اصلاح‌طلب‌ها، که امروز دنیا را از دو سو نگاه کرده‌اند، قضاوت کنید.

نمی‌توانیم دور ایران دیوار بکشیم
دیپلماسی خواستگاری
اهداف پنهان بن‌سلمان
jomhouri
جنگ قدرت را کنار بگذارید
از این دیوانه نترسید
اقتصاد در سراشیبی
گوشت سرطان‌زاست، قارچ بخورید
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More