شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۶ کشته درپی واژگونی اتوبوس در استان اصفهان

 

بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو در محور شیراز-تهران، تاکنون دست‌کم ۶ تن کشته شده‌اند.
تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا، صبح روز یک‌شنبه ۸ بهمن‌ماه، درمورد این حادثه، به خبرگزاری ایسنا گفت: «حوالی ساعت ۳ بامداد، در کیلومتر ۵ محور شیراز ـ تهران یک دستگاه اتوبوس ولوو با ۲۸ مسافر، در اصفهان واژگون شد که این حادثه تاکنون ۶تن کشته و ۴ تن مجروح شدند».

خبرگزاری صداوسیما، به‌نقل از سرهنگ حسین پورقیصری، رئیس پلیس راه استان اصفهان، تعداد مسافران اتوبوس را ۲۷ نفر اعلام کرده و نوشته است که این اتوبوس، «در سه کیلومتری پلیس‌راه شاهین‌شهر – کاشان واژگون شد و هفت سرنشین آن در دم جان باختند و ۱۹سرنشین دیگر هم مجروح شدند».

بنابر نظر اولیه‌ی کارشناسان پلیس راه، عدم توانایی در کنترل وسیله‌ی نقلیه در جاده‌ی لغزنده علت این حادثه بوده است؛ اما رئیس پلیس راه اصفهان، علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌ی نقلیه، ناشی از «تخطی از سرعت مطمئنه در جاده‌ی لغزنده» اعلام کرد.

روز شنبه ۷ بهمن نیز یک دستگاه اتوبوس حامل اساتید دانشگاه همدان، در ساعت ۵۰ دقیقه‌ی بامداد، در کیلومتر ۱۵محور اراک واژگون شد که در اثر این حادثه، یک نفر جان خود را از دست داد و ۲۷ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
براساس گزارش‌های منتشرشده، اتوبوس حادثه‌دیده به‌دلایلی از جاده منحرف شده و در بین لاین جداکننده‌ی مسیر، گیر کرده است؛ همچنین اعلام شده است که تست اولیه‌ی اعتیاد راننده‌ی این اتوبس، مثبت بوده است.

براساس آمار اعلام‌شده ازسوی پلیس راهور ناجا، تنها در سال گذشته، بیش‌از ۴ و نیم میلیون نفر، بر اثر سوانح رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند که این مسأله بی‌شک هزینه‌های فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند.

سالانه درحدود ۱/۲ ‌میلیون نفر در اثر حوادث جاده‌ای در سراسر جهان کشته می‌شوند. براساس آمار، در هر ۱۹ دقیقه، یک نفر جان خود را در سوانح رانندگی در ایران از دست می‌دهد و به واسطه‌ی تصادفات رانندگی، روزانه ۳۲میلیارد تومان ضرر اقتصادی بر کشور تحمیل می‌شود.

در آخرین برآورد صورت گرفته ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میزان ضرر اقتصادی ناشی‌از تصادفات جاده‌ای، حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور اعلام شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More