شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست قصاص برای قاتل بنیتا در ملاءعام

 

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. در این کیفرخواست با استناد به شواهد موجود جرم یکی از متهمان قتل عمد تشخیص داده شده‌است.

قاضی شهریاری، نماینده دادستان در مورد این پرونده گفت: ساعت 10 صبح روز 29 تیر حسب تماس فردی به نام حسن قلعه‌نویی مبنی بر سرقت خودروی پراید به همراه فرزند خردسالش پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات پرونده آغاز شد.

او افزود: آدم‌ربایی و قتل در این پرونده در پاکدشت به وقوع پیوسته است؛ اما پرونده به دلایل قانونی برای رسیدگی به دادسرای جرائم جنایی تهران ارجاع شد.

نماینده دادستان تهران در رابطه با متهم ردیف اول «محمد- و» گفت: این متهم اتهاماتی چون شرب خمر و حمل مواد مخدر و درگیری با ماموران پلیس را در پرونده خود دارد. او در اظهارات خود اعلام کرده است که روز حادثه به دنبال تهیه مواد مخدر بوده در پی سرقت یک دستگاه موتورسیکلت بوده که به علت قفل بودن موتور نتوانسته آن را سرقت کند.

‎شهریاری گفت: متهم در ادامه اعترافات خود اعلام کرده که در ادامه با خودروی پراید روشن مواجه می‌شود و به دوستانش گفته که ماشین پراید روشن است، بیایید سوار شویم و پیاده نرویم و اینگونه ماشین را سرقت کرده، در حالی که یک کودک خردسال در ماشین گریه می‌کرده است.

او تاکید کرد که پس از بررسی‌ها خودرو مسروقه و کشف جسد کودک 8 ماهه در داخل‌، پزشکی قانونی علت فوت کودک را گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام کرد.

‎نماینده دادستان تاکید کرد: برابر قانون و مطابق درخواست اولیای دم تقاضای قصاص در ملاء عام شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More