شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خطر اپیدمی وبا و سالک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

 

معاون وزیر بهداشت، از «خطر جدی» شیوع بیمارهای وبا و سالک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

علیرضا رئیسی، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا با اشاره به خطر شیوع بیماری‌های وبا و سالک در مناطق زلزله زده عنوان کرد که به دلیل گرمای بیش از ۴۰ درجه در مناطق کرمانشاه و سرپل ذهاب و همچنین شرایط وضعیت اسکان مردم و وجود فاضلاب‌های منطقه، خطر  اپیدمی این دو بیماری بسیار جدی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت هشدار داد که در صورت اپیدمی شدن این بیماری‌ها، بیمارستان‌های آن منطقه توان کنترل این بیماری را نخواهند داشت، در نتیجه  این موضوع را باید جدی گرفت.

وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر تیم‌های متعددی به این مناطق اعزام شده‌اند، از اقداماتی چون سم‌پاشی، اعزام کارشناسان و آموزش‌های مداوم در مناطق زلزله زده خبر داد. اما به گفته وی همچنان بیماری‌های سالک و وبا مردمان آن مناطق را تهدید می‌کند.

رئیسی، همچنین به احتمال عقرب گزیدگی، مارگزیدگی و همچنین سلامت و ایمنی آب در مناطق کرمانشاه و سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: «این موارد بسیار هشدار دهنده هستند و باید به صورت جدی به آنها توجه کرد».

به گفته این مقام مسؤول، در شرایط گرم آب و هوایی امکان زندگی در کانکس وجود ندارد، در نتیجه افراد به چادر پناه می‌برند که در آنجا خطرات ناشی از نیش زدگی بسیار وجود دارد.

او افزود، آموزش موارد بهداشتی و سم پاشی راهکاری موقتی است و باید مشکل فاضلاب و اسکان حل شود، که این در توان وزارت بهداشت نیست و عزم عمومی می‌طلبد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷/۳ به مقیاس ریشتر، شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان سال گذشته در مناطق کرمانشاه و سرپل ذهاب رخ داد، که طی آن حدود ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران تن مصدوم شدند.

 

گزارشی از امید حبیبی نیا در این زمینه :

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More