شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جنجال بر سر ضرب و شتم یک دختر توسط گشت ارشاد

 

پس از انتشار فیلم ضرب و شتم یک دختر جوان توسط یک مامور گشت ارشاد، وزیر کشور از پلیس ناجا خواست تا روز شنبه گزارش کاملی از چگونگی این واقعه ارائه دهد.

روز چهارشنبه ۲۹ فرودین انتشار فیلمی از نحوه برخورد یک مامور نیروی انتظامی «گشت ارشاد» با یکی از دخترانی که گفته شده پوشش مناسبی نداشته است، با واکنش های فراوانی همراه بود.

این فیلم چند دقیقه‌ای که توسط یکی از همراهان دختر جوان به صورت پنهانی ضبط شده، نشان دهنده این است که در یکی از پارک‌های تهران چند مامور زن و مرد در پوشش گشت ارشاد در حال تذکر دادن به آن‌ها هستند.

در این میان یکی از ماموران با یکی از دختران درگیر می‌شود و این درگیری لفظی با حمله ور شدن آن مامور زن تبدیل به درگیری فیزیکی می‌شود. مامور زن با بکار بردن الفاظ توهین آمیز و فشار دادن گلوی دختر جوان سعی دارد که او را متوجه بی‌حجابی‌اش بکند.

واکنش کاربران مجازی به فیلم منتشر شده آن‌چنان بالا گرفت که دفتر سخنگوی ناجا را وادار به عذرخواهی کرد. پلیس ناجا با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تاسف از رفتار ماموران گشت ارشاد گفت که رفتارهای این چنینی «به هیچ وجه » قابل تایید نیست و در حال حاضر بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است.

اما این پایان ماجرا نبود. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور تا روز شنبه به ناجا فرصت داد تا هر چه سریعتر گزارش کاملی از این اتفاق را ارائه دهد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با انتشار مطلبی در توییتر نسبت به این فیلم واکنش نشان داد.

ابتکار این رفتار را به شدت محکوم کرد و گفت: «این رفتارهای خشن و غیردینی در شان هیچ انسانی نیست».

 

شهین دخت ملاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز در پیام توییتری نسبت به کتک خوردن یک دختر توسط مامور گشت ارشاد واکنش نشان داد. ملاوردی به ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی اشاره کرد و گفت: «"باید"به"باور"، از "تبلیغ" به "تعمیق"، از "ظاهر"به"معنا" و از "فعالیت محوری" به "اثربخشی" از برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم بود».

 

شاید زمانی که ماموران گشت ارشاد به دختر جوان در پارک حمله ور شدند فکرش را نمی کردند که در مدت زمان کوتاهی می بایست به وزیر کشور، ناجا و دیگر مسئوو لان حکومتی پاسخ دهند.

ویدئو برخورد خشن گشت ارشاد
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More