شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جراحی بینی در شهر شما چه قیمتی دارد؟

 

با گسترش عمل رینوپلاستیک یا همان جراحی زیبایی در اروپا و آمریکا، نزدیک به ۸۰ سال پیش، دکتر علی اﺻﺎﻧﻠﻮ برای آموختن این دوره پزشکی به فرانسه و آمریکا سفر کرد. وی پس از تحصیل و  گذراندن دوره‌های مختلف ﺑـﻪ اﻳـﺮان ﺑﺎزﮔﺸت و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﻴﻦ ﺟﺮاح بینی مشغول به کار شد. هزینه جراحی دکتر اصانلو در جایی ثبت نشده است و مشخص نیست که اولین کسانی که بر روی بینی خود عمل زیبایی انجام دادند چقدر هزینه پرداخت کرده‌اند، اما رقم کنونی امروز بسیار بالا و سرسام آور شده است.

نرخ جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان شهرت پزشک جراح، شهر، بیمارستان،  مطب و موقعیت جغرافیایی که قرار است جراحی انجام شود، در بالا و پایین شدن قیمت بسیار نقش دارد.

گاهی گزارش شده است که بعضی افراد برای این‌که تنها هزینه دستمزد جراح را پرداخت کنند، در منزل یا مطب بینی خود را جراحی کرده‌اند!

ایران اینترنشنال در گفت‌وگو با بیش از ۵۰ نفر از کسانی که خود یا بستگان نزدیکشان اخیرا عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، سعی کرد تا اطلاعات مربوط به قیمت حدودی این گونه عمل‌ها را در چند شهر ایران، به‌دست آورد. با توجه به تفاوت خیلی زیاد قیمت‌ها نمی‌شود به عدد مشخصی رسید ولی می‌توان تصویر تقریبی‌ای از این قیمت‌ها به‌دست آورد. آن‌چه که واضح است این است که این نرخ هر چقدر هم متفاوت باشد، در حال حاضر زیر ۳ میلیون تومان نیست.

 

  • تهران:

همایون، یکی از افرادی که مرداد سال جاری جراحی زیبایی انجام داده، می‌گوید که در ازای یک شب بستری مبلغ ۱۴ میلیون و پانصد هزار تومان، پرداخت کرده است. وقتی از او پرسیدیم که آیا هزینه بالایی پرداخت نکرده است، پاسخ داد: «ارزشش را داشت».

دوستان دیگر همایون نیز بینی خود را به دست جراح سپرده‌اند، اما با رقم های متفاوت‌تر. به‌عنوان نمونه حمید که در یکی از کلینیک‌های منطقه ونک جراحی زیبایی بینی را انجام داده، ۷ میلیون پرداخت کرده است .

در مناطق دیگر تهران نرخ جراحی بینی نوسان زیادی دارد و از ۴ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان متغییر است.

 

  • مشهد:

شهروز، که شش ماه پیش جراحی زیبایی بینی انجام داده می‌گوید که در صورتی‌که این جراحی به صورت باز و با بیهوشی کامل انجام شود مابین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

شهروز خود بابت جراحی زیبایی مبلغ ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کرده است، اما  نرخ جراحی‌ها با اشعه لیزر در این شهر ۲۲ میلیون تومان است.

 

  • شیراز:

به گفته علی‌رضا، در این شهر نرخ جراحی بینی از ۶ میلیون تومان آغاز و تا ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

  • اهواز:

افرادی که در این شهرستان عمل رینو پلاستیک انجام داده‌اند، هزینه‌ای بالغ بر ۷ تا  ۱۳ میلیون تومان پرداخت کرده اند.

 

  • رشت:

یکی از افرادی که در سال ۹۳ عمل جراحی بینی انجام داده، به ایران اینترنشال گفت که در آن سال ۵ میلیون تومان پرداخت کرده است.

در حال حاضر، اما حداقل نرخ جراحی زیبایی بینی در این خطه سرسبز ۶ میلیون و حداکثر هزینه پرداخت شده ۱۳ میلیون تومان گزارش شده است.

 

  • بابل:

رامین به ایران اینترنشال گفت که در این شهرستان متخصصان زیبایی بینی بر اساس نوع بینی هزینه جراحی را تعیین می‌کنند. به گفته او هزینه جراحی زیبایی برای ساده ترین بینی که پزشک وقت زیادی را برای جراحی آن صرف نمی‌کند، ۵ میلیون تومان است.

 

  • شاهرود:

یکی از افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده بود، به ایران اینترنشنال گفت که در سال ۹۳ برای عمل زیبایی بینی با بی حسی موضعی مبلغ ۶ میلیون تومان پرداخت کرده است. تهیه وسایل جراحی از قبیل روپوش، سرم و سرنگ نیز برعهده خودش بوده است.

افرادی که به‌تازگی در این شهرستان عمل جراحی بینی انجام داده‌اند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان بابت جراحی بینی خود پرداخت کرده‌اند.

 

  • کرج:

نرخ های پرداخت شده در شهر کرج در سال جاری حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است. که این رقم با توجه به نوع عمل که به صورت بی حسی موضعی و در مطب انجام شود یا در بیمارستان متغییر است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More